חבר המינהל הקהילתי החרדי ברמות התפטר: “אין שיתוף פעולה”

שרי רוט
|
ב' אב התשע"ד / 29.07.2014 14:39
חסיד מגולל במכתב את הסיבות שהובילו אותו להתפטרות: “פתאום אני מרגיש התערבות ושימת מקלות בגלגלים בכל התהליך, לא פעם ולא פעמיים, דבר שגרם לי לתסכול ולהשתוממות”

משה חסיד, חבר הנהלת המינהל הקהילתי החרדי ברמות ‘לב רמות’, החליט להתפטר הבוקר (שלישי) מתפקידו, בטענה כי מדירים אותו מניהול המינהל.

 הנה המכתב המלא: “לפני כשנה וחצי הצטרפתי על ידי רבני שכונת רמות להוות חלק מחברי ההנהלה במינהל הקהילתי, תפקיד שלקחתי על עצמי מתוך שאיפה ורצון עז לסייע ולעזור ולהוות אוזן קשבת ובין היתר גם דרך המגשרת בין כלל התושבים בשכונה, וכמובן להעצים את תפקוד והתנהלות המינהל הקהילתי.

בתחילת הדרך אכן השקעתי זמן, מחשבה ופעילות מרובה של שעות וימים להשגת המטרות אלו, ואכן זכיתי לשיתוף פעולה פורה מצד החברים, המנהל, העובדים במינהל, ומנהלי האגפים והפקידות העירונית.

 אך לצערי ולעוגמת נפשי הדבר נגדע בהמשך הדרך. הבלגתי, שתקתי, וחשבתי לתומי כי בהמשך הדרך ומתוך הסתכלות רחבה המידור והנחת המקלות בגלגלים יסתדרו ויעלו חזרה לדרך של שיתוף פעולה כבתחילה.

 בהמשך הדרך לקחתי על עצמי את הקמת מערך החרום והבטחון בשכונה (נישה שאף חבר לא התעסק ופעל בה) תפקיד אתגרי ומלא במשימות התנדבותיות וחיבור של תושבי השכונה עם צרכי הביטחון והחרום עם גורמי חוץ מיקצועיים הן במשטרה, באגף החרום בערית ירושלים, מד״א, וגורמים נוספים,  ואכן השקעתי הן מזמני הדל שעות וימים רבים, ואף השקעתי מכספי הפרטי לגיבוש ולהקמת המערך החשוב הזה, וב״ה הקמתי מערך של כ-100 מתנדבים, דבר שזכה להצלחה אדירה ומיוחדת.

 אך גם פה השתוממתי איך פתאום אני מרגיש התערבות ושימת מקלות בגלגלים בכל התהליך לא פעם ולא פעמיים, דבר שגרם לי לתסכול ולהשתוממות מהתנהלות מקבילה וחתירה לדבר שבאחריותי.

 במהלך כל השנה האחרונה ביקשתי, דרשתי, והעלתי בכל ישיבת הנהלה את הצורך והחובה ליידע את כלל חברי ההנהלה על ישיבות הועדות השונות, וההתנהלות השוטפת של המינהל. אך לצערי גם בקשות אלו לא התקבלו.

 כחבר הנהלה שהאחריות הציבורית, האישית, והמשפטית על הנעשה במינהל הקהילתי ״אחריות אישית״ שיכולה לגרום לי פגיעה אישית בתפקידי האחרים בהם אני משמש בחיי היום יום שלי הן העיסקיים והן הציבוריים, חייבה אותי לדרוש שקיפות והתנהלות תקינה.

 אחרי מחשבות, הרהורים, התייעצות והתבוננות לתפקידי הנהלה במקומות האחרים בהם אני חבר ומשמש בתפקידי ניהול, אני מבין שעם כל הרצון העז לעזור ולהרים את הפרוייקטים האתגריים והעצומים שעמדו בפני, ועקב אי ההבנה והשיתוף הפעולה אותה דרשתי, ויצירת חסמים וקשיים על התפקידים שבאחריותי כחבר הנהלה.

אני נאלץ לצערי להודיע לכם על התפטרותי מכל תפקידי במינהל הקהילתי ״לב רמות״.