גידול של 40% בנפח הגלישה ברשת בערים חרדיות • הנתונים המסקרנים

בביתר-עילית חלה עליה בגלישה של 71%, 51% בקריית יערים, 46% במודיעין עילית ובני ברק, 35% באלעד ו-23% בבית שמש • סקר מיוחד חושף: צרכנים מהמגזר החרדי גולשים באינטרנט בתקפת המשבר בממוצע כ-5 שעות ביום
נוחי גולד
י"ב ניסן התש"פ / 06.04.2020 17:31

חרדים מחוברים: לפי נתוני חברת ‘בזק’ חלה בתקופה של משבר הקורונה עליה של עשרות אחוזים בגלישה במגזר החרדי.

לפי הנתונים, מאז השבתת המשק מהווה המגזר החרדי 8% מהמצטרפים החדשים לאינטרנט של החברה – פי שלושה מבתקופה רגילה.

עוד עולה מהנתונים גידול של 40% ויותר בממוצע בנפחי הגלישה בערים חרדיות. גם כמות דקות השיחה הוכפלה פי שלושה בהשוואה לחודש הקודם.

אחת ההשערות הן, שמדובר בתלמידי ישיבות והחיידרים שמאזינים לשיעורי תורה דרך הטלפון הקווי.

לפי הנתונים, בביתר-עילית חלה עליה של 71%. 51% בקריית יערים, 46% במודיעין עילית ובני ברק, 35% באלעד, 23% בבית שמש.

בנוסף, סקר שנערך במגזר החרדי חושף כיצד משבר הקורונה מאלץ להגביר את השימוש באינטרנט – החל מצריכת חדשות, דרך לימודים ועסקים ועד לקניות ברשת.

הסקר נערך בקרב 400 נשים וגברים, בגילאי 20-55 בתאריכים 2 עד 5 באפריל 2020, באמצעות מכון המחקר TNS-KANTAR.

מנותני הסקר עולה כי 82% מהחרדים דיווחו כי הם מתעדכנים בחדשות ומידע על התפשטות הקורונה דרך מקורות מידע דיגיטליים: 56% מתוכם באמצעות אתרי אינטרנט ייעודיים לציבור החרדי, 40% באמצעות אתרי החדשות הכלליים, 25% באמצעות הרשתות החברתיות.

לפי הסקר, 8% התחילו להשתמש לראשונה במדיה דיגיטלית, 52% דיווחו כי הם משתמשים בה יותר מבעבר.

הסקר חושף עוד, כי בתקופת משבר הקורונה צרכנים מהמגזר החרדי גולשים באינטרנט בממוצע כ-5 שעות – באמצעות טלפון או מחשב. נשים גולשות יותר מגברים – כ-6 שעות לעומת כ-4.5 שעות. 78% מהמגזר מדווחים על כך שהם גולשים בתקופה הזו יותר מבעבר.

ניכר גידול גם בשימוש של הילדים החרדים באינטרנט – במיוחד בקרב בני הנוער (13-18). 26% מההורים דיווחו שהילדים בגילאים אלה הגבירו שימושים בתקופה הנוכחית.

12% התחילו להשתמש לראשונה באינטרנט ככלי עבודה מהבית, ו-28% משתמשים בו יותר מבעבר – נשים יותר מגברים.

כשליש מן הנשאלים בסקר דיווחו שהם משתמשים באינטרנט למטרות לימודים תורניים – 5% התחילו להשתמש כעת לראשונה ו- 25% משתמשים יותר מבעבר. כשליש דיווחו שהם צופים יותר מבעבר בתכני וידאו אונליין.

5% דיווחו כי התחילו לראשונה לקנות בתקופה זו באופן מקוון – יותר נשים מאשר גברים. 35% דיווחו כי הם קונים בימים אלה יותר באינטרנט בהשוואה לעבר – 40% נשים לעומת 29% גברים.

כרבע מן המשתמשים באינטרנט – 24%, דיווחו שהם מעריכים שכשיסתיים משבר הקורונה הם ימשיכו לקנות באופן מקוון. 45% – בעיקר בקרב בני 35 עד 50 – מעריכים שימשיכו להשתמש באינטרנט ככלי עבודה מהבית. 62% מהמשתמשים מעריכים שימשיכו לשמוע שיעורים מקוונים ו-53% סבורים שימשיכו להשתמש בשירותי שיחות הוידאו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות