‘לא אחכה שידביקו’: חרדים במפעל יצור בדיקות קורונה הופרדו מהשאר

חברה המייצרת מטושים הנדרשים לערכות הבדיקה לגילוי נגיף הקורונה, הודיעה הבוקר לעובדיה החרדים: אתם יוצאים לחופשה ללא תשלום הסיבה? "לאחר שנודע לי כי שני עובדים הפרו את הוראות משרד הבריאות, החלטתי לנקוט משנה זהירות על מנת לא לסכן את העובדים"
חרדים 10
י"א ניסן התש"פ / 05.04.2020 18:32

חברת ‘נובה מד’ – המייצרת מטושים הנדרשים לערכות הבדיקה לגילוי נגיף הקורונה, הודיעה הבוקר (ראשון) לעובדיה החרדים כי היא מוציאה אותם לחופשה ללא תשלום. זאת, בזמן שיתר העובדים במפעל ממשיכים לעבוד בו כרגיל.

לפי דיווח של יקי אדמקר בוואלה, אחרי שהעובדים מהמגזר החרדי איימו כי יפרסמו את ההחלטה בתקשורת – הודיעה להם החברה כי הם יעבדו במשמרת ערב, אך בנפרד משאר העובדים. לטענתם, בתנאים פחות טובים משהיו להם קודם.

במפעל הממוקם בירושלים עובדים כ-70 עובדים ורק ארבעה עד שישה מהם חרדים. הנהלת המפעל הודיעה להם כי החברה הוציאה אותם לחופשה ללא תשלום, לפי החלטה של המנכ”ל, ד”ר אמיל כץ.

בשיחה עם וואלה הגדיר אחד העובדים את ההחלטה:  “אנטישמית.  זה הולך לכיוון גרוע מאד. השנאה נגד החרדים הופכת גרועה יותר מהקורונה. זו עלילת דם”.

בתגובה לוואלה אמר המנכ”ל: “בעקבות מה שקורה עם השכונות החרדיות, אנחנו צריכים לראות מה קורה. יש כאלה שאמורים להיות בסגר. יש לי אחריות כלפי העובדים, ואנשים שמפרים את הנחיות משרד הבריאות – אעשה איתם מה שאני חושב לנכון”.

כץ ציין בשיחה כי אחת העובדות וקרוב משפחתה, מהעובדים החרדים, הודו בפני עמיתיהם כי הם התארחו אצל משפחתם בשבת לפני כשלושה שבועות. על אף שהדבר היה מותר, כץ מסר כי על בסיס זה הוא קיבל את החלטתו באופן גורף גם לשאר העובדים החרדים.

“השר אריה דרעי אמר שהשכונות החרדיות בירושלים יותר גרועות מבני ברק. לא אחכה שהם ידביקו לי את כל המפעל, יש לי אחריות”, אמר המנכ”ל.

ומה עם יתר העובדים?

“אם הייתי שומע שזו אוכלוסייה שלא נשמעת להוראות משרד הבריאות, הייתי נוהג איתם באותה מידה. זה שיקול דעתי. אצלנו, ברוב השכונות הלא חרדיות, שמעו על הכללים ומקבלים את מה שהמדינה מבקשת, בעוד שבבני ברק, במאה שערים ובמיליון שכונות אחרות – הם אנטי מדינה”.

מאוחר יותר, שיגר המנכ”ל תגובה רשמית מטעם החברה: “‏‏החברה פועלת בהתאם לקובץ ההנחיות למניעת הידבקות במקומות העבודה כדי לספק למערכת הבריאות את האמצעים להילחם במגיפה. לאחר שנודע לי כי שני עובדים הפרו את הוראות משרד הבריאות, החלטתי לנקוט משנה זהירות על מנת לא לסכן את העובדים. אנו בודקים כעת אם ישנם עובדים נוספים שפעלו בניגוד להנחיות, וזאת על מנת להבטיח את שלום העובדים והעבודה החיונית”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שקר וכזב
    05/04/2020 19:43
    זוהר זמיר
  1. מדובר בעובדת שלא התאים לה לעבוד במשמרת ערב. החליטה להשמיץ את החברה ויקי אדמקר הכתב של וואלה הריח דם והחליט לקפוץ על המציאה מבלי לאמת את הפרטים.

    • בחייך   06/07/2020 21:00

      איך זה שדוקא החרדים היו צריכים את הבידוד התעסוקתי ?