‘מרחפת עלינו סכנת מוות, אם לא יוטל סגר על ב”ב נעתור לבג”ץ’

בעיריית רמת גן מאיימים על ראש הממשלה ושר הבריאות כי אם לא יוטל סגר מיידי על העיר השכנה - הם יעתרו לבג"ץ • "ההדבקה זולגת לרמת גן, להטיל בידוד מיידי של העיר בני ברק" • ראש הממשלה הסמיך הערב את השר אריה דרעי לגבש תוכנית מיידית לטיפול בבני ברק • ומה התכנית?
אריה ריבקינד
ז' ניסן התש"פ / 01.04.2020 19:21

עיריית רמת גן הודיעה הערב (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון נפתלי בנט, שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ”ל משרדו משה בר סימן טוב כי בכוונתה   לעתור לבג”ץ בדרישה שיוטל סגר מיידי על העיר בני ברק ושתיחסם הגישה ממנה אל העיר השכנה.

במכתב ששלחה העירייה נאמר, כי בימים האחרונים חלה עלייה דרמטית בשיעורי החולים בנגיף בבני ברק וכי ההדבקה זולגת גם לרמת גן.

העירייה דורשת להטיל בידוד מלא על העיר החרדית השכנה עד השעה 22:00 בלילה – אחרת תיאלץ להגיש את העתירה.

עורך הדין גיא אופיר, שפנה בשם עיריית רמת גן, מציין כי לפני יומיים פנה ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן אל מזכירות הממשלה, ודרש להטיל בידוד על העיר בני ברק, אך לא נענה.

במכתב אז כתב  ראש העיר: “הפרת המגבלות בבני ברק הביאה לעלייה דרסטית בתחלואה ברמת גן”.

היום כתב עו”ד אופיר: “עד עתה, מכתב בהול זה, נותר כ’קול קורא במדבר’, וזאת למרות שמרחפת סכנת מוות על תושבי רמת גן, ודרישתו של ראש העיר נגעה להצלת נפשות רבות. ויודגש: ביממה וחצי שחלפה ממועד שליחת מכתבו של ראש העיר, הנתונים שפורסמו על ידי משרד הבריאות מלמדים על המשך המגמה המדאיגה של עלייה חריגה בתחלואה ברמת גן, ועלייה חריגה מאוד בתחלואה בבני ברק, אשר הינה העיר עם אחוזי התחלואה הגבוהים ביותר בישראל”.

הוא הוסיף: “לאור זאת, דעו, כי מרשתי הורתה לי ללא כל דיחוי לעתור לבג”ץ מחר בבוקר, בעתירה בהולה להורות לכם, מכובדיי, להפעיל כל סמכויות הנתונות לכם לפי דין, ובפרט לפי תקנות לשעת חירום, ובסעיף 20 לפקודת בריאות העם שמסמיך אתכם, ואף מחייב אתכם בנסיבות אלו, להטיל בידוד מיידי של העיר בני ברק”.

עו”ד אופיר המשיך: “ככל ועד השעה 22:00 היום, לא תודיעו על הטלת בידוד על העיר בני ברק או למצער חלקים נגועים ממנה, למען הגנת תושבי העיר רמת גן, לא יהיה מנוס מהגשת עתירה דחופה לבג”ץ בנושא כבר מחר בבוקר, ובצידה עתירה לקיום דיון בהול”.

יצוין, כי במשרד הבריאות דנים כבר מספר ימים בדרישה להטיל הסגר על בני ברק, אך טרם התקבלה החלטה.

הערב הסמיך נתניהו את השר דרעי לגבש תוכנית מיידית לטיפול באוכלוסייה החרדית בעיר בני ברק, כדי לטפל בהתפשטות מגפת קורונה.

קודם לכן שוחח נתניהו – השוהה בבידוד – בטלפון עם השרים ליצמן ודרעי בנוגע למצב בבני ברק בשעות האחרונות.

הממשלה רוצה להדק את הסגר על בני ברק – ומגבשת תוכנית פעולה בראשות שר הפנים אריה דרעי. במסגרת התוכנית, חרדים שנדרשים לשהות בבידוד יידרשו לצאת למלוניות, ולא להיות בחיק משפחתם.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, התוכנית המתגבשת היא ששמותיהם של מי שיידרשו להימצא בבידוד יועברו ממשרד הבריאות למשרד הפנים, ובאמצעותם לעירייה – שיחד עם עובדים סוציאליים יגיעו לבית המבודד על מנת שזה יעבור למלוניות.

המטרה היא לצמצם את ההדבקה בקהילה, מכיוון שבידוד בבתים כמעט לא אפשרי.

ההצעה מעלה שאלות משפטיות וטרם אושרה, אך זו כוונת הממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עובדים עליכם בעיניים
    01/04/2020 20:05
    מחשבון
  1. חישוב פשוט לפי הנתונים מעלה כך: האחוזים בעולם: 4.99% מהנדבקים מתו, 20.94% מהנדבקים הבריאו, 74.07% מהנדבקים עדיין חולים. האחוזים בארץ: 0.43% מהנדבקים מתו, 4.04% מהנדבקים הבריאו, 95.53% מהנדבקים עדיין חולים. אז מה זה הסיפור הזה שמספרים לכולם שכמעט 80% מהנדבקים עוברים את זה בקלות? איך אפשר לדעת מה יקרה לאלו שלא הבריאו? עובדים עלינו בעיניים ברמות מטורפות.