ראש הממשלה: “המערכה תימשך עד להשלמת יעדי המבצע”

נתניהו: "הפעילות נגד המנהרות היא צעד ראשון והכרחי בפעולת פירוז רצועת עזה" • שר הביטחון יעלון: "חמאס ספג אבידות כבידות מאד" • הרמטכ"ל: "חמאס אחראי לפגיעה בבית החולים שיפא"
אליעזר היון
ב' אב התשע"ד / 28.07.2014 21:18

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר היום (שני) הצהרה לאומה.

“אני מצטער בצער המשפחות. אין מלחמה צודקת מזו. ואני מבקש לחזק את ידיהם של חיילי צה”ל שממשיכים לפעול בעוז רוח בתוך רצועת עזה נגד אויבינו”. פתח ראש הממשלה את דבריו. “ידענו שיהיו לנו ימים קשים, זה יום קשה. צריך להמשיך במאבק נגד ארגון טרור רצחני ששואף להשמידינו.

“גם בשעה זו אנו ממשיכים לנטרל את המנהרות. לא נפסיק את המבצע בלי נטרול המנהרות שכל מטרתם זהו יעד חד וברור – השמדתה של מדינת ישראל”.

ראש הממשלה הוסיף: “הפעולה נגד המנהרות היא צעד ראשון והכרחי בפעולת פירוז רצועת עזה. הוא חייב להיות חלק מכל פיתרון.

“הקהילה הבינלאומית צריכה לדרוש את זה בתוקף. במקום שהקהילה הבינלאומית תאפשר לכספים להיכנס לידי החמאס לביטון למלט לבניית המנהרות עליה לדאוג לפיתרון המנהרות. בעבר כשהעלינו את הדאגות שלנו לא התייחסו לכך ברצינות.

“לא ייתכן שאזרחי ישראל יחיו תחת איום מוות של טילים וחדירה של מנהרות – מוות מלמעלה ומוות ומלמטה”.

נתניהו האשים את החמאס שמתאכזר “לא רק כלפינו, אלא גם כלפי האזרחים שלו. הוא מנצל אותם כדי שיספגו עוד ועוד קרבנות”. ראש הממשלה סיים: “אנחנו צריכים להיום ערוכים למערכה ממושכת. אנחנו צריכים להיות ערוכים לפעול להגן על ילדינו ועל אזרחינו”.

שר הביטחון: אם חמאס חושב שהוא יוכל להמשיך כך הוא טועה

שר הביטחון הבהיר כי צה”ל תוקף מטרות טרור של חמאס בעזה. “איננו מתכוונים להתפשר על בטחונם של אזרחי ישראל נמשיך להכות את חמאס גם בימים הבאים להשמיד מטרות טרור להרוס מנהרות. אם ראשי החמאס חושבים שיוכלו לנהל אתנו שיח של טרור וטילים הם יבינו בימים הקרובים שהם טעו. המציאות הנוכחית היא הרסנית עבורו ועבור תושבי רצועת עזה”.

יעלון הדגיש כי ”חמאס ספג מכות כבידות מאד. צה”ל השמיד אלפי מטרות טרור וימשיכו לעשות זאת גם בימים הקרובים. נרחיב ונעמיק את הפגיעה בחמאס. צר לנו על אזרח ועל תשתית אזרחית שנפגעת. אך ידע העולם כי חמאס משתמש באזרחיו כמגן אנושי. הם יורים מבתי חולים. חמאס מקריב את ילדיו ואת אזרחיו. ידעו זאת תושבי עזה וידע זאת העולם כולו”.

הרמטכ”ל: שילוב חסר תקדים של כוחות ים אוויר יבשה

הרמטכ”ל רב אלוף בני גנץ הסביר גם כן כי צה”ל מטפל במערך מנהרות ההתקפיות לאורך כל החזית. הוא אמר: “זו מלחמה מורכבת נחושה, מתקדמת צעד אחרי צעד, פיר אחרי פיר, מנהרה אחרי מנהרה, היתקלות אחרי התקלות.

“אנחנו פוגעים בתשתיות טירור ובמתקני ייצור של חמאס ומשבשים את כושר השיגור שלו. הפעילות הזו מבוצעת במקצועיות רבה בשילוב חסרת תקדים בין כוחות מן הים האוויר והיבשה. אנחנו נמשיך את הפעילות הזו ככל שידרש גם בשעות אלו ממש אנו מעצימים את הפעילות ופוגעים בתשיות המינהור”.

הרמטכ”ל התייחס גם להרג אזרחים בעזה והסביר כי חמאס אשם בכך, שכן הוא פועל מתוך שטח אורבני ומקריב את ילדיו ואת נשיו.

לירי לעבר בית החולים בשיפא אחראי חמאס, אמר הרמטכ”ל, וביקש מן התושבים העזתיים לעזוב את בתיהם, שכן צה”ל יגיע לכל מקום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות