נתניהו לגנץ: ‘אפנה הכיסא עוד שנה וחצי, בלי טריקים. לפיד מטורלל’

ראש הממשלה חשף באולפן חדשות 12 את הצעת האחדות לכחול לבן: זו חלוקת התיקים בממשלה המוצעת לשלוש שנים • פנה לגנץ מול המצלמות: "צריך לצאת מהפוליטיקה הקטנה, מהעסקנות"
חרדים 10
כ"ו אדר התש"פ / 21.03.2020 23:19

מתווה ממשלת האחדות נחשף: ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף הערב (מוצאי שבת) בחדשות 12 באופן פומבי את המגעים לממשלת אחדות שמקיים הליכוד עם כחול לבן.

נתניהו אמר: “למעשה כל הפרטים סגורים. ההצעה היא ממשלה שוויונית של חצי-חצי. אני והוא נכהן כראשי ממשלה ברוטציה, בחלוקה של שנה וחצי. כך יהיו גם מספר השרים. שר המשפטים ייקבע בהסמכה מבחוץ או שר וסגן שר שיתחלפו”.

נתניהו המשיך: “דיברנו על 4 תפקידים מרכזיים. הם ביקשו את החוץ והביטחון ושאנחנו נקבל את האוצר ויו”ר הכנסת. הם אמרו את זה כי ברור שראש ממשלה מכהן צריך יו”ר כנסת וצריך גם שר אוצר. אחר כך הם יתחלפו. אין לי מושג למה קשה להם לחתום”.

נתניהו התחייב לפנות את כיסא ראש הממשלה בתום תקופת כהונתו ברוטציה, כלומר בעוד 18 חודשים ובתום שנה וחצי בתפקיד.

נתניהו אף פנה למצלמות וקרא לגנץ להיכנס איתו לממשלת אחדות כדי להתמודד עם נגיף הקורונה.: “אם תסכים, אפנה את כיסאי עוד שנה וחצי בלי טריקים ובלי שטיקים. האזרחים מצפים שנשב יחד כדי להציל את המדינה מהמשבר הגדול. צריך לצאת מהפוליטיקה הקטנה, מהעסקנות. בואו ותצטרפו עכשיו, השעה קוראת לנו”.אפנה את כיסא ראש הממשלה בתום התקופה המוגדרת לרוטציה”.

נתניהו הוסיף ותקף את מספר 2 בכחול לבן יאיר לפיד על התנגדותו לממשלת אחדות.

“הוא מנסה לגלוש להשתלטות ולהדיח את יו”ר הכנסת. לא תהיה אחדות אם הם ידיחו את יו”ר הכנסת ולכן זו הקריאה האחרונה לאחדות”, אמר. “יאיר לפיד מטורלל, אני קורא לו להצטרף לליברמן ולהורוביץ'”.

יו”ר כחול לבן בני גנץ הגיב זמן קצר לאחר קריאת נתניהו באולפן חדשות 12: “מי שרוצה אחדות לא עובד עם אולטימטומים, לא משתמש בהדלפות מגמתיות ובטח שלא פוגע בדמוקרטיה ובאזרחים ומשתק את כנסת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות