ביבי הביט למעלה: ‘צריכים להתפלל לבורא עולם’ – והמראיינת זלזלה

אבי כץ
|
כ"ה אדר התש"פ / 21.03.2020 21:53
העיתונאית דנה ויס זלזלה בראש הממשלה כשאמר, בין השאר, כי הוא מקווה למגר את המגפה “בעזרת השם” • דרעי: “ראויה לכל גינוי על דבריה” • כתב התרבות והבידור של ידיעות אחרונות: “מעניין אם הייתה אומרת ככה אילו לא יהודי היה אומר את המשפט הזה”

במהלך הראיון שהעניק הערב (מוצאי שבת) ראש הממשלה בנימין נתניהו לדנה וייס בחדשות 12, הוא אמר “בעזרת השם” – וזכה לזלזול.

כך התנהלה השיחה:

דנה וייס: אתם אומרים זה הולך לאירוע מאד מאד ארוך, מאד מאד משמעותי, משנה סדרי חיים. מה אתה יכול להגיד לאזרחים? עד כמה עמוק אתם תכניסו את היד לכיס?

נתניהו: בעזרת ה’ אני מקווה (נושא עיניו למעלה) כולם צריכים להתפלל לבורא עולם.

דנה: בינתיים התשובה נמצאת במכון ויצמן.

נתניהו: גם וגם, אבל גם במכון ויצמן מתפללים, כולם מתפללים.

 

שר הפנים אריה דרעי גינה הערב את התנהלותה של דנה ויס, לאחר שזלזלה בנתניהו שקיווה למגר את המגפה, בין השאר גם “בעזרת השם”.

“מזעזע שבערוץ 12 שבמדינת היהודים, קוטעת המראיינת דנה ויס את ראש ממשלת ישראל שאומר בעזרת השם ומעירה לו באופן מזלזל ובוטה”, אמר דרעי. “אמירה הזאת מצטרפת לדיווח של ויס מפי ‘גורם ממשלתי’ עלום כי החרדים הם שגורמים להתגברות מחלת הקורונה. דנה ויס ראויה לכל גינוי על דבריה”.

כתב התרבות והבידור של ידיעות אחרונות, רן בוקר, צייץ: “מעניין אם הייתה אומרת ככה אילו אדם אחר, לא יהודי, היה אומר את המשפט הזה”.

 

מאוחר יותר הבהירה ויס בציוץ בטוויטר: “בשולי הראיון עם נתניהו, מוצאת לנכון להבהיר את המובן מבחינתי – גם הערב, מאמינה בזכותו של כל אדם להאמין אמונה שלמה במה שהוא בוחר להאמין. כל כוונתי הייתה להדגיש את מקומם של אנשי ונשות המדע בפתרון המשבר הגדול שתוקף את העולם כולו. סליחה למי שנפגע והבין אחרת. שבוע טוב והעיקר הבריאות!”