יש ממשלה? גנץ מסכים: ביבי יהיה ראשון, גם במחיר פירוק ‘כחול לבן’

יו"ר כחול לבן בני גנץ וגבי אשכנזי מסכימים להקמת ממשלה עם הליכוד • נתניהו יכהן ראשון בתפקיד ראש הממשלה • יאיר לפיד ובוגי יעלון מתנגדים
אריה ריבקינד
כ"ג אדר התש"פ / 19.03.2020 18:44

פתרון לפלונטר הפוליטי? יו”ר מפלגת כחול לבן, ח”כ בני גנץ, מסכים להקמת ממשלת אחדות עם הליכוד, כאשר נתניהו יכהן ראשון בתפקיד ראש הממשלה.

גבי אשכנזי תומך בגנץ, אולם לפיד ויעלון מתנגדים וייתכן שהדבר יוביל לפירוק מפלגת כחול לבן.

עם זאת, מכחול לבן נמסר הערב: “המגעים עם הליכוד הופסקו הערב, אין שום סיכומים. רואים רק ספינים ציניים בזמן משבר גדול”.

במקביל למו”מ הקואליציוני, נמשכים הקרבות בין הליכוד לכחול לבן, על הרכב ועדות הכנסת ה-23.

בליכוד תקפו בחריפות את מפלגת כחול לבן, שמנסה לזכות ברוב בהרכב הוועדה המסדרת בכנסת, תוך הסתמכות על המפלגות הערביות.

”בשעה שראש הממשלה נלחם בקורונה מסביב לשעון, כחול לבן שקועים בעסקנות קטנונית שמשחיתה את הדמוקרטיה באופן חסר תקדים”, אמרו בליכוד.

”מעולם לא החליטו על הוועדה המסדרת בכנסת ללא הסכמה. בפעם הראשונה בתולדות המדינה כחול לבן באים ברוב דורסני שנשען על תומכי טרור ורוצים לאנוס את הרכב הועדה.

“בתמיכת המשותפת ובל״ד הם מתכוונים להעביר חוקים אנטי-דמוקרטים שימנעו מראש הממשלה נתניהו, הקברניט העומד על הסיפון בזמן סופת הקורונה, להתמודד על ראשות הממשלה, אין חוק אנטי-דמוקרטי כזה אפילו באיראן. זהו טירוף מערכות”.

בליכוד הוסיפו: ”במקום העסקנות הקטנונית של כחול לבן, יו״ר הכנסת הציע הצעה הוגנת, לערוך בחירות לועדות הכנסת ביום שני הקרוב. כחול לבן יקבלו את ראשות ועדת הקורונה וראשות ועדת חוץ וביטחון, ואנחנו נקבל את ראשות ועדת הכספים. זוהי הדרך להתקדם. כולם נכנסים יחד תחת האלונקה ומפסיקים את האשמות השווא נגדנו”.

מוקדם יותר היום תקף ח”כ משה יעלון  את נתניהו אישית וכתב: “נתניהו נלחם בנגיף הקורונה ובבחירה הדמוקרטית של העם, במקביל. נעשה הכל, כדי שמהקורונה ישראל תחלים, מהדיקטטורה יהיה קשה יותר. אנחנו לא נוותר – כי אין לנו ארץ אחרת”.

בהמשך היום יעלון צייץ פעם נוספת וקרא לח”כים של הליכוד “להתעשת”: “תקום ועדת חקירה לבדיקת הניסיון של נתניהו להשליט דיקטטורה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות