בחצרות: הגר”ח קנייבסקי מזיל דמעות על החללים • צפו

הערב התקיימה שמחת הבר מצווה לנין משותף לגראי"ל שטיינמן ולגר"ח קנייבסקי • לסאטמר יש ראש הקהל חדש • בבני ברק מתכוננים לשמיטה • יארצייט בבאבוב • ויש שידוכים
ב' אב התשע"ד / 29.07.2014 01:05

בני ברק: הערב התקיימה באולמי המלך שלמה שמחת הבר מצווה לנין משותף של הגראי”ל שטיינמן והגר”ח קנייבסקי, נכדו של הגר”ש שטיינמן, ראש ישיבת קהילות יעקב ובנו של הרב גדליה הוניגסברג. הגראי”ל והגר”ח שהשתתפו בבר המצווה נשאו דברים. כשהגר”א מן נשא דברים והרחיב על המצב הבטחוני השורר בארץ ישראל, הוזיל הגר”ח דמעה • צפו בוידאו

010011012

הנהלת קהילת ‘יטב לב’ דסאטמר מינתה את סגן ראש הקהל, הרבני הנגיד יצחק ראזנבערג לכהן כראש הקהל, אחרי פטירת ראש הקהל הקודם הרה”ח רבי בערל פרידמאן ז”ל. האדמו”ר מסאטמר, הנופש בניו-המפשיר, שהגיע במטוס פרטי להלוויה של ראש הקהל הקודם בשבוע שעבר, החליט על המינוי.

001

האדמו”ר מקאסוב בישיבת בעלזא בקאנטרי בסאראטאגא • צילום: רעבישע נייעס.

002

האדמו”ר מנדבורנה-ירושלים הגיע למעונו של האדמו”ר מסאסוב בקרית ישמח משה, להזמינו לרגל שמחת נישואי בנו, החתן דוד רוזנבוים, שתיערך ביום שני ט”ו באב באודטוריום בביתר עילית.

003004

לקראת שנת השמיטה: אגף התשתיות בעיריית בני ברק, בראשות חנוך זיידמן, ומחלקת חזות העיר בראשות ישראל לייזר, הגיעו אל רב העיר הגרמי”ל לנדא לקבלת הנחיות.

 005
 לרגל יום ההילולא של בעל הגדולת מרדכי מספינקא ירושלים, עלו בנו האדמו”ר מספינקא-ירושלים וחתנו האדמו”ר מליטשיק לציון בהר הזיתים. האדמו”ר ערך טיש ואמר תורה לזכרו • צילום: שמואל דריי.
 006007008009
 מבזקים מחצרות הקודש:
מונסי: כינוס גדול לנשים יתקיים הערב בהשתתפות ובברכת האדמו”ר מסקולען. ישאו דברים הגאון רבי משה גרין, ראש ישיבה דמונסי, הגאון רבי צבי היילפערין דומ”ץ וויעהן בורו פארק, והגאון רבי חיים פאוויל שנייעבאלג, רב דקהל אברכים מונסי.

ויז’ניץ: האדמו”ר ערך היום בצהרים סעודת ר”ח במעון הנופש בעיירת מלויא בשוויץ.

באבוב: היום חל יומא דהילולא של האדמו”ר רבי שלמה מבאבוב זי”ע. לרגל יום ההילולא יעלו אלפים לציונו בבית החיים בניו ג’רסי. בארץ הקודש הוחלט לבטל את הכינוס המרכזי המתקיים מדי שנה ביומא דהילולא בבית המדרש באבוב בקרית באבוב בבת ים, עקב המצב הבטיחוני, ולכן קיימו בכל עיר ועיר בנפרד את הסעודה לכבוד ההילולא.

לעלוב: לאחר תפילת מנחה ערך האדמו”ר בהיכל בית מדרשו הגדול בבית שמש סעודת ראש חודש בהשתתפות קהל החסידים.

ויז’ניץ: האדמו”ר ערך היום בצהרים סעודת ר”ח במעון הנופש בעיירת חלדודנא שבאנגליה.

ספינקא גני גד: הערב ישוב האדמו”ר לארץ לאחר שהות של שבוע בחו”ל לצורך גיוס כספים לטובת קרן הבניין.

טאלנא: אמש נפטרה הרבנית גיטל וינברג ע”ה, אמו של האדמו”ר מטאלנא, הלוויתה יצאה מבית המדרש טאלנא ברחוב דוד חזן להר המנוחות. יושבים שבעה בבית המדרש ברח’ דוד חזן 10.

בעלזא: הרב חיים אהרן קויפמן, יו”ר ועד הישיבות, נכנס לאחר תפילת מעריב למעונו של האדמו”ר מבעלזא בטלז סטון להתייעצות ממושכת.

ויז’ניץ: הרה”צ רבי חיים מאיר הגר בן האדמו”ר מויז’ניץ הגיע אמש לתפילה בציון האדמו”ר מליובאוויטש זי”ע.
שידוכים:

אורייתא – אלכסנדר – סקולען – ביליץ: נסגר השידוך של החתן בן הרה”ג רבי חיים שמרלר, ראש ישיבת אורייתא ורב בית המדרש רודניק י-ם ובעל המפעל הגדול שערי הוראה עב”ג בת הרה”ג רבי שמלקע האלפערט, ראש ישיבת אלכסנדר נכד האדמו”רים מאלכסנדר וסקולען, חתן הרה”צ ר’ בעריל שטערן בן גאב”ד ביליץ.

סאדניווא – סטריזוב – נייטרא: נסגר השידוך של החתן ירחמיאל ישראל בן הרב אלישע סקולא, בן הרה”צ אבד”ק סאדניווא, חתן האדמו”ר מסטריזוב, עב”ג הכלה בת הרה”ג רבי חיים מאיר ארנסטר, חתן האדמו”ר מנייטרא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הדרך היחידה לגמור את הסיפור של עזה אחת ולתמיד זה רק ...
    29/07/2014 13:07
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הציונים הארורים מבקשים מהחרדים לעזור לחילים, להביא לחיילים מכתבי תמיכה של ילדים חרדים, אוכל יין לקידוש, וכו’ ולכתוב כתבות יפות על הצבא בעיתוני החרדים, כדי לנסות לקרב החרדים לצהל, ואח”כ להשמיד הדעת שלהם, כדי שאח”כ החרדים ח”ו יתחברו לצבא הטמאה, ויכפרו בתורה הקדושה .

    הציונים – מדינת ישראל, מפיצים התמונות של החרדים ביחד עם החיילים להראות כאילו שמותר לחרדי לילך לצבא’ ולהיות קשור לצבא, ולעזור לחיילים ששונאים הדעת. אבל כולנו יודעים שאסור לשם יהודי ללכת לצבא, זה בגדר יהרג ואל יעבור. כל הצדיקים, וגדולי הדור האמיתים, אסרו לכל יהודי ללכת לצבא. כל חרידי שמביא ממתקים וכו’ לחיילים עתיד ליתן את הדין!!! לא משנה אם הוא אדם פשוט או רב וכו’

    אלו שמשרתים בצבא הם בהחלט רק ערב-רב (או גוים גמורים) ולא מזרע עם ישראל, אין להם נשמות מכלל ישראל, אין לאלו שום שייכות לעם ישראל, הם לא מאמינים בשם ית’ כופרים גמורים, לא מקיימים תרי”ג מצות. מובן שרגליהם לא עמדו בהר סיני בשעה שהקב”ה נתן לנו את התורה. הם רק מקיימים ואומרים קוחי ואוצם ידי … כפירה שלמה בתורה ובהקב”ה ח”ו.

    המלחמה המתרחשת איננה קשורה כלל ליהודים וערבים, אלא לציונים שהשתלטו בכח הזרוע עליהם. אשרי החרדים שאינם משרתים בצבא כזה, החיילים הצעירים האלו רוקדים בטיפשותם בדרכם אל המוות, זו מדינה חפצת מוות? נראה לי כצבא של מתאבדים. אשרי מי שלא משרת בצ’בא ה’מוות ל’חיילים.

    הדרך היחידה לגמור את הסיפור של עזה אחת ולתמיד זה רק להתפלל להקב”ה שיציל כל עם ישראל ויחזרו כולם בתשובה שלמה בקרוב ממש, אין כוחנו אלא בפה, רק סייעתא דשמיא.