אחרי השותפות עם תומכי הטרור: ריבלין העניק לבני גנץ את המנדט

נץ לאחר קבלת המנדט מהנשיא: הציבור הישראלי מאס בשנאה, בפילוג ובחוסר ודאות. אתם מצפים מההנהגה, וממני באופן אישי, להוציא את ישראל מהשיתוק" • הנשיא: "בחירות רביעיות אינן אפשריות"
אריה ריבקינד
כ' אדר התש"פ / 16.03.2020 12:47

נשיא המדינה ראובן ריבלין העניק בצהריים (שני) לח”כ בני גנץ, יו”ר כחול לבן, את המנדט להרכיב ממשלה – לאחר שזכה לתמיכתם של 61 חברי כנסת, בהם 15 ח”כי הרשימה המשותפת ותומכי הטרור מבל”ד.

לאחר הענקת מסמך המנדט אמר ריבלין לגנץ: “בתום ההתייעצויות שקיימתי עם הסיעות, הביעו 61 חברי כנסת תמיכה ברמטכ”ל לשעבר וחבר הכנסת, בני גנץ, כמי שתוטל עליו מלאכת הרכבת הממשלה. משכך, ועל פי סעיף 7 לחוק יסוד: הממשלה, הריני לתת בידיך את האפשרות להרכיב ממשלה.

“החוק נותן בידיך אדוני, 28 ימים, החל ממחר, למלאכת הרכבת הממשלה. זהו זמן קצר, ואולם בנסיבות הנוכחיות של עת חירום לאומית ובינלאומית, גם זה פרק זמן ארוך מדי. גודל השעה וגודלם של האתגרים שלפנינו, מחייבים להקים ממשלה בישראל, ממשלה לעם בישראל. אין במעמד זה היום, כדי להוריד כהוא זה את האחריות המוטלת על הסיעות כולן לייצר את התנאים שבהם תוכל לקום ממשלה רחבה ככל הניתן בשעת המשבר הזאת.

“כפי שכבר ציינתי, ייתכן שהקמת ממשלה בהקדם תהיה כרוכה בעיצוב הסדרי ביניים לחודשים הקרובים, אך אין לי ספק כי זה מה שהעם מצפה ממנהיגיו בשעה זאת. בחירות רביעיות אינן אפשריות והמפתחות להרכבת ממשלה בישראל נמצאים כרגע בידיך אדוני, וכן בידי כל נבחרי הציבור מכלל המפלגות. בשמו של העם היקר הזה היושב בציון ולטובתם של אזרחי ישראל כולם אני מאחל לך הצלחה.”

גנץ אמר לאחר קבלת המנדט: “בימים שכאלו נדרשים מנהיגים לשים בצד כל שיקול אישי. אני נותן לכם את מילתי. אעשה הכל כדי להקים בתוך ימים, ספורים ככל שניתן, ממשלה לאומית פטריוטית ורחבה.

“מאז שפרץ משבר הקורונה שתקתי, סירבתי לדרישות לתקוף את ראש הממשלה ושריו – כפי שאולי היו עושים אחרים במצבי”.

לדבריו, “הציבור הישראלי מאס בשנאה, בפילוג ובחוסר ודאות. אתם מצפים מההנהגה, וממני באופן אישי, להוציא את ישראל מהשיתוק. לאחד שורות ולשים את ישראל לפני הכל”.

בהמשך תקף גנץ את נתניהו: “היו נסיונות לא לגיטימיים של ראש הממשלה הנוכחי לחמוק ממשפט צדק תוך מתקפה על המערכות הממלכתיות בישראל. איש מאיתנו לא גדול יותר מהעם. מי שירים ידו על המשטר הדמוקרטי בישראל יביא על עצמו את סופו הפוליטי והציבורי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות