רקטה שהוכנה לשיגור התפוצצה בבית החולים שיפא והרגה ילדים

פלסטינים דיווחו כי 10 בני אדם נהרגו, בהם ילדים, בפיצוץ שאירע בבית החולים בעזה • חמאס: מדובר בתקיפה של צה"ל • צה"ל מכחיש כי ירה לאיזור • מעריכים כי היה זה שיגור כושל
נחמן וייס
א' אב התשע"ד / 28.07.2014 14:34

בעוד בזירה הבינלאומית ממשיכים ללחוץ על הפוגה והארכתה – ברצועה המלחמה נמשכת: מקורות פלסטינים מדווחים כי פיצוץ עז התרחש סמוך לבית החולים שיפא ברצועה.

על פי הדיווח, לפחות 10 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו.  חמאס טען כי היה זה סיכול ממוקד שבוצע באזור, וכי בתקיפה נפגע גם מגרש משחקים סמוך וילדים שהיו במקום נפגעו.

בית החולים שיפא נחשב לבית החולים הגדול ביותר ברצועת עזה. מתחתיו, כך לפי  ההערכות, מסתתרים ראשי ארגון חמאס ואנשי הזרוע הצבאית.

גורמים בצה”ל טוענים, כי לא מדובר בתקיפה של צה”ל, אלא ניסיון של חמאס לירות טיל פג’ר למרכז הארץ, שכתוצאה מתקלה טכנית התפוצץ בתוך מתחם בית החולים בו הוחזק.

ערוץ הטלוויזיה של חמאס ‘אל-אקצא’ דיווח, כי צה”ל תקף במרפאות החוץ של בית החולים שיפא ברצועת עזה. צה”ל, כאמור, מכחיש.

חמאס הציע הפסקת אש הומניטרית, היום, לכבוד החג המוסלמי “עיד אל פיטר”, המסיים את חודש הרמאדן, בעקבות לחצים מצד ארה”ב ואירופה, החליטה ישראל לכבד את הפסקת האש, ולהפסיק במהלך היום את התקיפות בעזה.

אולם החמאס בעצמו, לא עומד בהפסקות אש שהוא ביקש. במהלך שעות הבוקר, נשמעו אזעקות ביישובי הדרום ועוטף עזה.

ב-7:15 כבר נשמעה האזעקה הראשונה באזור אשקלון. רקטה התפוצצה בשטח פתוח באשקלון, ללא נפגעים.

בתגובה לירי, צה”ל ירה פגזים לעבר אזור השיגור בבית לאהיא שבצפון רצועת עזה. טרם דווח על נפגעים

12:39 נשמעה אזעקה נוספת במועצה האזורית חוף אשקלון. ארבע רקטות שנורו לעבר ישראל התפוצצו בשטח רצועת עזה. לא ידוע על נפגעים בקרב הפלסטינים.

13:30 אזעקה נשמעה במועצה האזורית שדות נגב. רקטה התפוצצה בשטח פתוח, לא דווח על נפגעים.

13:48 אזעקה במועצה האזורית שער הנגב.

מוקדם יותר נפצע חייל צה”ל באורח קל עד בינוני במהלך פעילות של כוחות הצבא באזור בית חנון. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים תל השומר.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות