ליברמן הלך עם תומכי הטרור מבל”ד: המליץ לריבלין על גנץ

ליברמן לא איכזב את שותפיו החדשים מהרשימה המשותפת: יו"ר ישראל ביתנו המליץ על יו"ר כחול לבן לקבל את המנדט להרכבת הממשלה הבאה • אחרי ההתייעצויות, הנשיא ריבלין זימן את בני גנץ וראש הממשלה לשיחה דחופה הערב: ''המתמטיקה ברורה אבל גם המסר של ליברמן לאחדות"
אריה ריבקינד
י"ט אדר התש"פ / 15.03.2020 16:59

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, המליץ היום (ראשון) בפני נשיא המדינה ראובן ריבלין להטיל את הרכבת הממשלה הבאה על יו”ר כחול לבן, בני גנץ.

ליברמן הגיע יחד עם יו״ר הסיעה, ח״כ עודד פורר.

גנץ קיבל את המלצותיהם של נציגי כחול לבן, העבודה-מרצ והרשימה המשותפת, וצפוי לקבל מריבלין את המנדט להרכבת הממשלה.

הנשיא ריבלין לא הסכים שיו”ר גשר אורלי לוי תמליץ בפניו בנפרד על מועמדה להרכבת הממשלה, משום שהיא עדיין לא רשימה נפרדת. עם זאת אמר ריבלין שהוא מקבל את בקשתה שלא לספור אותה עם הממליצים של העבודה-מרצ. לוי שיגרה לנשיא מכתב בו הודיעה כי אינה ממליצה על איש.

אחרי ההתייעצויות, נשיא המדינה הודיע כי יטיל מחר בשעות הצהריים את מלאכת הרכבת הממשלה על בני גנץ. לצד זאת, הנשיא ריבלין זימן את גנץ ונתניהו לשיחה דחופה הערב.

הנשיא אמר: ”המתמטיקה ברורה אבל גם המסר של ליברמן לאחדות, לכן אפגש עם גנץ ונתניהו לפני שאטיל את המנדט”.

בפגישה עם ריבלין אמר יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה: “אם גנץ רוצה להקים ממשלת מרכז שמאל נמליץ על גנץ. המלצתנו מותנית בכך שלגנץ יהיו 61 ממליצים. ניהלנו מגעים עם כחול לבן ודיברנו בסוגיות מדיניות, הכרה בכפרים הבלתי מוכרים בנגב, תכנית כלכלית ומיגור הפשיעה. בחלק הסכמו ובחלק יש פער. אין הבטחןת בחלק מהסוגיות ובחלק יש. היה לנו ויכוח לא קל. לבל”ד היתה עמדה מתנגדת להמלצה. יחד עם זאת בל”ד קיבלו החלטה אמיצה שעיקרה אחדות הרשימה המשותפת ולקבל החלטת הרוב”.

לפי דברי איימן עודה אצל הנשיא, המלצת הרשימה המשותפת על גנץ הייתה מותנית בכך שגם אביגדור ליברמן ימליץ על גנץ – אחרת המלצתה של המשותפת מבוטלת.

ליברמן לא איכזב את שותפיו החדשים – והמליץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא לחינם הל הזרזיר אצל העורב...
    15/03/2020 22:40
    נחרד
  1. ליברהמן…
    סוכן כפול…צריך רק לברר עבור מי הוא עובד…