ראש ממשלת אוקראינה התפטר: יהודי מונה לממלא מקומו

ולדימיר גרויסמן, יליד העיר ויניצה, יכהן כממלא מקום ראש ממשלת אוקראינה עד הבחירות • גרויסמן מונה גם לראש ועדת חקירה של הפלת המטוס המלזי מעל שמי אוקראינה • רב העיר: "דלתו היתה פתוחה תמיד"
יוני גרין
א' אב התשע"ד / 28.07.2014 11:18

יממה לאחר הודעת התפטרותו של ראש ממשלת אוקראינה ארסניי יצניוק, שהודיע על התפטרות ממשלתו ביום חמישי האחרון בעקבות פירוק הקואליציה, פרסמה ממשלת אוקראינה הודעה על מינויו של ולדימיר גרויסמן לתפקיד ממלא מקום ראש ממשלת אוקראינה.

התפטרותו של יצניוק היא צעד שסולל את הדרך לעריכת בחירות באוקטובר. שעות לפני שהתפטר, פרשו שתי מפלגות מהקואליציה, צעד ראשון לקראת הקדמת הבחירות לפרלמנט, שהרכבו לא השתנה לאחר הדחתו של הנשיא הפרו־רוסי ויקטור ינוקוביץ’ בפברואר.

ולדימיר גרויסמן, יהודי בן 36 , יליד העיר ויניצה, החל את הקריירה שלו כאיש עסקים ומילא מקום במספר תפקידים ניהוליים חשובים. בגיל 28 נבחר לראש העיר ויניצה, ובבחירות השנה מונה לשר השיכון והפיתוח.

רב העיר ויניצה ושליח חב”ד המקומי, הרב שאול הורביץ, בירך על מינויו של ולדימיר גרויסמן היהודי לתפקיד ממלא מקום ראש ממשלת אוקראינה.

“בכל משך שנות כהונתו כראש העיר שימש כידיד נאמן לקהילה היהודית, דלתו היתה פתוחה תמיד לסייע בכל עניין”,  אמר הרב גורביץ לעיתון ‘המבשר’. “גרויסמן הוא יהודי מוכשר מאוד שטיפס במעלה ההר והגיע לאן שהגיע, ולא בכדי הוא נבחר כעת לתפקיד הרם של ראש ממשלת אוקראינה.

“בלי ספק אנו רואים בכך סגירת מעגל, יהודי שהיטיב עם אחיו כראש העיר של ויניצה, והתמנה לתפקיד כה בכיר בתקופה כה רגישה לאוקראינה”.

גרויסמן אף מונה לראש ועדת חקירה של הפלת המטוס המלזי מעל שמי אוקראינה לפני כעשרה ימים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות