מועצת הביטחון הצטרפה לאובמה: דורשת הפסקת אש מיידית

בתום דיון חירום הגיעה מועצת הביטחון להסכמה על הצהרה הקוראת להפסקת אש הומניטרית מיידית וללא תנאים • הלילה היה שקט - בבוקר נורתה רקטה לאשקלון. צה"ל הגיב בירי פגזים • ישראל לא הכריזה על הפסקת אש: "זו הפוגה ללא מגבלות" • כוחות צה"ל ממשיכים להרוס מנהרות • הקבינט המדיני-בטחוני התכנס הבוקר לדון במהלכים הבאים: מהלך קרקעי נוסף בתוך רצועת עזה או להיענות לדרישת מועצת הביטחון ונשיא ארה"ב
יוני גרין
א' אב התשע"ד / 28.07.2014 08:58

15 המדינות החברות במועצת הביטחון התכנסו הלילה (שעון ניו יורק) לדיון חירום והגיעו להסכמה על פרסום הצהרה הקוראת לצדדים לנצור את האש לרגל חג העיד אל-פיטר ולמען הצרכים של האוכלוסייה בעזה.

בהודעה נאמר: “אנו קוראים לצדדים לקיים הפסקת אש הומניטרית מיידית וללא תנאים בעזה”. יצוין, כי למועצת הביטחון אין תוקף משפטי לחייב את הצדדים לנצור את האש.

חברי המועצה קראו ליישם את הפסקת האש ההומניטרית החל מהיום, בשל החג המוסלמי עיד אל פיטר, המתחיל היום ולהמשיך בהפסקת האש גם הלאה.

ישראל הגיבה לקריאה כי אין צורך להכריז על הפסקת אש, שכן ברגע בו יפסיק הירי מכיוון ארגוני הטרור ייפסק ירי התגובה הישראלי. גורם מדיני הבהיר כי למעשה מדובר במדיניות של “הפוגה באש ללא מגבלות”, לפי הנוסחה של שקט ייענה בשקט, תוך ציפייה לראות כיצד תהיה תגובת חמאס.

בתוך כך, הקבינט המדיני-בטחוני התכנס הבוקר (שני) על מנת לדון במהלכים הבאים במישור הצבאי והמדיני במסגרת מבצע ‘צוק איתן’.

הקבינט יצטרך להכריע האם להורות לכוחות צה”ל לצאת למהלך קרקעי נוסף משמעותי יותר, בתוך רצועת עזה, או לחילופין להיענות לדרישת מועצת הביטחון ונשיא ארה”ב להסכים להפסקת אש.

החלטת האו”ם מעניקה רוח גבית לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שששוחח אמש עם ראש הממשלה, וביקש  לפעול באופן מידי להפסקת אש הומניטרית בעזה, ללא תנאים מוקדמים.

בהמשך אמר אובמה, כי “כל פתרון ארוך טווח חייב להבטיח פירוק מנשק של ארגוני הטרור ופירוז של עזה”.

במהלך הלילה האחרון הגיבה ישראל בשקט על השקט שנשמר מכיוון רצועת עזה, כאשר לא שוגרה ולו רקטה אחת. לעומת זאת, מעט לאחר השעה 07:00 בבוקר שוגרה רקטה אחת לעבר אזור אשקלון.  צה”ל הגיב בירי פגזים.

במקביל ממשיך צה”ל במלאכת הרס מנהרות הטרור. זאת בהתאם להסכמה הבינלאומית, לפיה הרס מנהרות הטרור אינו כלול בהפסקות האש אלא מדובר בפעילות הגנתית הכרחית. עד כה, איתרו בצה”ל 32 מנהרות וטופלו רק 17.  אתמול הרס צה”ל שתי מנהרות.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חופרים במוח
    28/07/2014 10:02
    אניי
  1. שיסתמו תפה מי שואל אותם עלו לי כבר על כל העצבים האמריקאים האנטישמים הסרוטיםם האלה יאלה מי צריך אותם שילכו גם הם לעזה נטפל בכולם ביחד