אלה חלק מהדרישות שעודה מציב לבני גנץ תמורת ממשלה

אריה ריבקינד
|
י"ד אדר התש"פ / 10.03.2020 12:25
הרשימה המשותפת תדרוש מבני גנץ להפסיק את ביקורי היהודים בהר הבית וביטול הצעדים החד-צדדיים ב’עסקת המאה’ – כמו החלת הריבונות

יו”ר הרשימה המשותפת ח”כ איימן עודה סיפר היום (רביעי), בשידור לייב בדף הפייסבוק שלו, על חלק מהדרישות שאותן תציג הרשימה בפגישתם עם נציגי ‘כחול לבן’.

בתמורה לתמיכת הח”כים הערבים בממשלת מיעוט של בני גנץ, תומכי הטרור ידרשו להפסיק את ביקורי היהודים בהר הבית ולבטל את הצעדים החד צדדיים בתוכנית המאה, דוגמת החלת הריבונות ביו”ש.

״העם שלנו רוצה משהו מסוים מאוד: משואה מדויקת בין הדאגה היומיומית והעמדה המדינית… לכן אנחנו לא יכולים לומר: בטל את קמיניץ ולך תפציץ בעזה או לך על עסקת המאה. יש לנו דרישות מדיניות ברורות: להפסיק ולהכריז על הפסקה של כל התוכניות החד צדדיות”, אמר עודה .

”יש לנו עמדה באשר למסגד אל-אקצא ולהפסקת המתנחלים הקיצוניים שנכנסים למסגד אל-אקצא. זה דבר שקרה בתקופת נתניהו ואנחנו מעוניינים להשיב את הסטטוס קוו: אל-אקצא הוא מקום תפילה למוסלמים וירושלים המזרחית צריכה להיות בירת המדינה הפלסטינית. נתמקד בעניין אלאקצא בשלב הנוכחי”.

ח”כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת עדכן, כי הפגישה עם נציגי ‘כחול לבן’ נדחתה למחר.

מוקדם יותר הבוקר הודה ח”כ יאיר לפיד מכחול לבן, כי בכוונת מפלגתו להקים ממשלה צרה עם ישראל ביתנו והעבודה-מרצ, בסיוע תומכי הטרור מהמפלגות הערביות.

”בניגוד לכל השקרים שביבי מפיץ, המשותפת לא תהיה חלק מהממשלה הזו. הם יצביעו פעם אחת מבחוץ, ובזה זה ייגמר. ביבי עשה איתם שיתופי פעולה כאלה אלף פעם”, טען לפיד.

”אני מודה מראש, זו לא הממשלה שרצינו. מצד שני, זה עדיף בהרבה על השיתוק הנוכחי. ממשלה כזו תוכל לעשות תקציב, משרדי הממשלה יחזרו לעבוד, ועדות הכנסת יפתחו, נטפל בעסקים הקטנים, נמנע פיטורים המוניים במשק”.