אובמה לנתניהו: הפסקת אש מיידית, ללא תנאים מוקדמים

בישראל התקבלה ההחלטה: בשלושת הימים הקרובים צה"ל לא ייזום תקיפות ברצועת עזה ויפעל בנוסחה של "שקט ייענה בשקט" • בתום עיד אל-פיטר, חג הסיום של חודש הרמדאן. אמורים להיפתח בקהיר דיונים על הפסקת אש כוללת • אובמה הדגיש: "כל פתרון ארוך טווח חייב להבטיח פירוק מנשק של ארגוני הטרור ופירוז של עזה"
יוני גרין
א' אב התשע"ד / 27.07.2014 23:34

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הלילה (ראשון) עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה. השניים דנו בלחימה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה.

“כל פתרון ארוך טווח חייב להבטיח פירוק מנשק של ארגוני הטרור ופירוז של עזה”, אמר אובמה לנתניהו בשיחה. בהודעת הבית הלבן נכתב, כי אובמה הוסיף בשיחה כי יש לפעול באופן מידי להפסקת אש הומניטרית בעזה, ללא תנאים מוקדמים.

בישראל לא מתכוונים להצהיר בפומבי על הסכמה להצעת הפסקת האש של האו”ם, אך בפועל מקבלים אותה.

בשלושת הימים הקרובים, בהם מציין העולם המוסלמי את עיד אל-פטר, יפסיק צה”ל ליזום תקיפות ברצועת עזה ולמעשה ישראל חוזרת לפעול בנוסחה של שקט ייענה בשקט, תוך ציפייה לראות כיצד תיראה התגובה של חמאס.

גורם מדיני בכיר אישר הערב (ראשון) לחדשות 10, כי מדובר למעשה ב”הפוגה באש ללא מגבלות”.

כבר היום מהשעה 14:00 הונחו כל כוחות צה”ל לעצור את תכנית התקיפות הרגילה של צה”ל שהייתה נהוגה לאורך מבצע ‘צוק איתן’. מאז נמשך הירי ליישובי הדרום שנענה רק בתגובות ממוקדות ובתקיפות של חוליות משגרים.

בישראל קיבלו כבר בבוקר את הפניה של שליח האו”ם, רוברט סרי, להפסקת האש והבהירו לו כי בניגוד למקרים הקודמים, הפעם לא תתבצע הכרזה רשמית על קבלתה.

המסר מירושלים היה שישראל עייפה מההפרות החוזרות ונשנות של חמאס, ולכן היא לא תצהיר יותר על הפסקות אש תחומות בזמן.

יחד עם זאת יש לציין, כי כוחות צה”ל נשארים בתוך רצועת עזה וממשיכים כל העת לטפל במנהרות הטרור.

ההערכה היא כי חמאס מעוניין בהפסקת אש כרגע, לפחות לשלושת ימי החג המוסלמי, ולכן הירי לשטח ישראל אמור לדעוך בהדרגה.

בתום החג, אם לא תירשמנה הפרות בוטות של הפסקת האש, ייפתחו בקהיר דיונים במטרה להגיע להסכם כולל שיפסיק את הלחימה.

נכון לעכשיו, המטרה הראשונה במעלה היא לסיים את הטיפול במנהרות, שכן ההבנה היא כי בלי להשלים את המלאכה, הפעולה בעזה לא תסתיים, אולם בישראל גם לא נערכים להרחבה נוספת של המבצע הקרקעי. הרצון הוא כי תישמר הנוסחה הנוכחית, אם תחזיק מעמד, שבה נפסק הירי על ישראל, כשבמקביל הכוחות בשטח ממשיכים לפעול בנושא המנהרות.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אבל למה?
    28/07/2014 00:10
    noko
  1. למה לא לכסח להם את כל המנהרות??!!

  2. בגלל המצב הקשה השורר עתה בארצנו הק' אשר אויבינו הגבירו ידם וכוחם
    28/07/2014 00:27
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. בגלל המצב הקשה השורר עתה בארצנו הק’ אשר אויבינו הגבירו ידם וכוחם בעוה”ר, ומשנאי ד’ נשאו ראש, לזרוע מצוקה וסכנה ופחד ומורא, ד’ ישמרנו ויצילנו, וליעקב עת צרה גדולה, ומובא שבימים אלו הפורעניות קלה יותר לבוא ולהגיע ח”ו ושאלה כדת מה לעשות ע”מ להיטיב דרכנו” לזכות.

    כולנו חייבים להתחזק, ק”כ בצניעות, ובאמונה, בהשגחה פרטית על כל צעד ושעל: “ובזאת מוטל עלינו להתחזק ביותר באמונת השי”ת ובהשגחתו הפרטית על כ”א, ולהכניס ולהשריש בלבנו, וכבתפלת הרה”ק הרבי ר”א מליז’ענסק זי”ע לקבוע בלבנו כיתד שלא תמוט שכל מה שעובר עלינו תמיד ביחיד וברבים הכל ע”פ ה’ וע”פ חשבון מדוקדק כחוט השערה, וכדברי המהר”ל כשם שיש סדר לגליות כן יש ג”כ סדר לנסים”.

    “ואם נשכיל ונתבונן במקצת השכל והתבונה שבראשנו להתעורר ולהתחזק בתורה ובמצוות ולפשט עקמומיות שבלבנו, נוכל ליפטר מיד ולאלתר בפחד ובקולות שכבר השמיענו, ומעתה לא ישמע עוד שוד ושבר וגו’ ואין פרץ ואין יוצאת ואין צווחה ברחובותינו, בפרט בארץ ישראל שהיא מקור האמונה והניסים ועיני ד’ אלוקיך בה מראשית וגו’, ועל עיני ד’ אמר דהע”ה הנה לא ינום ולא ישן וגו’, כי לא יטוש ד’ עמו ונחלתו לא יעזוב, והכל נסיונות והסתרת פנים, כאשר עינינו תחזינה את מעשה ד’ והניסים כי נורא הוא”.

    ע”פ תורתינו הקדושה אנחנו נתחזק בקדושת בית הכנסת כסגולה להניצל מכל צער וצוקה: לא לדבר דברים בטלים בבה”כ “וע”כ מי יודע אם אין בכך סימן ואות שעלינו להתחזק ביתר שאת וביתר עוז כאשר אנו יושבים בכבוד ובמנוחה איש תחת גפנו בביתו, ואילו בית ד’ מקום משכן כבודו בית תורה ותפלה, אינו נשמר כראוי, וכבוד השכינה זועקת אי’ה כבודי, ובוודאי כאשר מדברים שם דברים בטלים אפי’ שלא בזמן התפילה, כי בזמן התפילה וקריה”ת מאן דכר שמי’ה שאסור בתכלית האיסור מדינא דשו”ע, וכבר ידועים לכל מדורי דורות הנזקים היוצאים מכל זה”.