המשטרה פותחת בחקירות פליליות נגד סרבני בידוד או שקרנים שרימו

המשטרה פתחה ב-8 חקירות פליליות נגד מפרי צווי בידוד בעקבות תלונות משרד הבריאות • מדובר, בין היתר, גם בבעלים של 'הפיראט האדום' שחזר מאיטליה ומסר לכאורה מידע כוזב על המקומות שהיה בהם • משרד הבריאות הודיע על ישראלי נוסף שנדבק: נהג אוטובוס שהסיע תיירים מיוון
יוני גרין
ט' אדר התש"פ / 05.03.2020 17:37

המשטרה הודיעה היום (חמישי) כי פתחה בחקירה פלילית נגד שמונה אזרחים שהפרו בידוד ביתי או שיקרו למשרד הבריאות – לאחר שהיה חשש שנדבקו בנגיף הקורונה.

בעקבות מספר אירועים שהתרחשו בימים האחרונים מאז התפרץ הנגיף, בהם התעלמו אזרחים בכוונה מהנחיות משרד הבריאות אשר קראו להם לשהות בבידוד, או שביצעו עבירות נגד פקחי משרד הבריאות או שהטעו את פקחי משרד הבריאות בשעת תשאולם,- החליטה משטרת ישראל לפתוח בחקירות פליליות, בהתאם למדיניות ולהנחיות – נגד אותם מפרי צווים.

במשטרה מדגישים, כי הטיפול באירוע התפשטות נגיף הקורונה, כמו גם האחריות על פיקוחם של הנקראים לבידוד, הינם באחריות משרד הבריאות.

עם זאת, סרבני בידוד יועברו לידיעת וטיפול המשטרה, בהתאם לדיווחים ולנתוני משרד הבריאות, רק בהפרות מצד אזרחים שהמשרד אינו יכול לפקח עליהם מסיבות שונות, בהן עזיבת המפוקח את מתחם הבידוד בו הוא אמור לשהות.

”חקירה פלילית תיפתח נגד אזרחים שבחרו להתעלם מההנחיות כאמור ביודעין, כשהם רואים לנגד עיניהם את תועלתם האישית, או כלפי אזרחים שעשו מעשה שיש בעשייתו להפיץ את הנגיף ולפגוע בעובדי ציבור, מתוך כוונה להדביקם או להטעות את הפקחים בשעת תחקורם על מנת למפות את החשודים בהידבקות”, אמרו במשטרה.

“משטרת ישראל תפעל בשיתוף פרקליטות המדינה על מנת למצות את הדין עם כל מי שיבחר להתעלם מהוראות משרד הבריאות ויגרום במעשיו, ברשלנות או במתכוון, לסיכון של התפשטות נגיף הקורונה”.

צילום: Nati Shohat/Flash90

מוקדם יותר היום הגיש משרד הבריאות תלונה במשטרה נגד מאיר כהן, בעלים ומנהל של חנות ‘הפיראט האדום’ באור יהודה.

במשרד טוענים, כי כהן דיווח דיווח שקרי אודות הזמנים שבהם שהה בחנות שבבעלותו, לאחר חזרתו מאיטליה.

כהן דיווח תחילה כי שהה בחנות במשך שעה אחת ב-24 בפברואר, אך לאחר מכן הודה כי ביקר בה גם ב-23 בפברואר בין השעות 18:00-22:00 וב-25 בפברואר בין השעות 08:30-00:00.

כהן נדבק בנגיף באיטליה, וכאשר חזר ארצה הדביק בחנות שלושה בני אדם נוספים – בהם אשתו, עובד בחנות ולקוחה.

בתחילה מסר כהן במסגרת החקירה האפידימיולוגית כי שהה בחנות רק כשעה, אך לאחר פניות רבות למשרד הבריאות מצד לקוחות שראו אותו בימים ושעות נוספות, הודה כי הגיע לחנות במהלך יומיים נוספים ובטווח שעות רחב יותר.

במשרד הבריאות מדגישים היום, כי יש לנהוג בשקיפות מלאה בזמן החקירה האפידמילוגית שמתבצעת לכל חולה קורונה וזאת בכדי למגר את התפשטות המחלה ולאפשר להנחות את האזרחים הנדרשים לכך להיכנס לבידוד.

בתוך כך, משרד הבריאות הודיע אחר הצהריים על ישראלי נוסף שנדבק בנגיף הקורונה ומאושפז בבידוד בבית החולים פוריה. ככל הנראה מדובר בנהג האוטובוס שהסיע את קבוצת התיירים מיוון שביקרה בישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גם אני לא שם
    10/03/2020 04:36
    ערס לבנוני
  1. גם אני לא שם על משטרת ישראל