ליברמן יקדם עם הערבים חוק המונע מביבי להרכיב ממשלה

ליברמן החליט לקדם שני חוקים: חוק המגביל כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות וחוק המונע מח"כ עם אישום להיות מועמד • המשמעות: ימליץ על גנץ אצל הנשיא • טיבי חוגג: "מעניין. זה מצב חדש, נשקול את ההשלכות" • רק בנובמבר אמר ליברמן: "מדובר בחוק פרסונלי, שאנו מתנגדים"
אריה ריבקינד
ט' אדר התש"פ / 05.03.2020 13:07

סיעת ישראל ביתנו התכנסה בצהריים (חמישי) לישיבת סיעה, בסיומה מסר דובר המפלגה כי הסיעה החליטה לפעול לקידום שני חוקים.

לפי ההודעה,  “בישיבת הסיעה שהסתיימה כעת הוחלט לפעול לקידום שני חוקים. הראשון חוק המגביל כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות. השני חוק המונע מח”כ שעומד נגדו כתב אישום להיות מועמד להרכבת ממשלה”.

משמעות ההחלטה היא איתות ברור של יו”ר ישראל ביתנו ליברמן, כי גם לאחר סבב הבחירות הנוכחי לא יאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב ממשלה חדשה.

חבר הכנסת אחמד טיבי הגיב להודעת ליברמן: “מעניין. זה מצב חדש, נשקול את ההשלכות”.

גורמים בכחול לבן אמרו למעריב: “כדי לקדם את החוק, שכעת ליברמן הודיע על תמיכה בו, יהיה צורך לבחור יושב ראש כנסת חדש מכחול לבן במקום יולי אדלשטיין. המועמד הוא חבר הכנסת מאיר כהן”.

גורמים בישראל ביתנו אמרו ל’כאן חדשות’, כי לאחר ההחלטה לתמוך בחוק שיימנע מח”כ הנאשם בבית המשפט לקבל מנדט להרכבת ממשלה – אין ספק שיהיה צורך לתמוך בבני גנץ לראשות הממשלה אצל הנשיא, שכן ללא תמיכה בגנץ לא ניתן יהיה לשלוט בוועדת הכנסת ולקדם חקיקה.

נזכיר, כי בנובמבר האחרון כתב אביגדור ליברמן בפייסבוק על החוק שמונע מנאשם להרכיב ממשלה את הדברים הבאים: “מדובר בחוק פרסונלי, גישה שאנו בישראל ביתנו מתנגדים לה באופן עקרוני”.

בדצמבר אמר ליברמן את הדברים הבאים: “ניסו להעביר כל מיני חוקים פרסונליים נגד נתניהו. טרפדנו את זה. לו הייתי מנהל ונדטה אישית נגד נתניהו הכי קל היה להצטרף לממשלת מיעוט שגנץ ניסה להקים. משתדלים להתנהל בצורה שקולה, אחראית ולא אישית. מילה זו מילה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    'אז הוא אמר'... אז מה??
    05/03/2020 15:49
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אז מה??