אחרי הקלטות: מה אמרו אילנה דיין ועמית סגל בשיחת סולחה ביניהם

לאחר סערת ההקלטות ראיינה אשת התקשורת אילנה דיין את הפרשן הבכיר עמית סגל "אם היתה הקלטה של יועץ של נתניהו שהיה אומר שנתניהו לא פועל לטובת המדינה היו עוסקים בה שבוע" • "יש מי שרוצים להפוך אותי לתואם ריקלין"
חרדים 10
ט' אדר התש"פ / 05.03.2020 10:46

עמית סגל , הפרשן הבכיר של חדשות 12,  שוחחה הבוקר (חמישי) עם אשת התקשורת אילנה דיין  בתכניתה בגלי צה”ל – בעקבות סערת פרסומי הקלטות השיחות בביתו של הרב גיא חבורה, והטענות שדיין חשפה את מקורותיו.

סגל טען בראיון כי הפירסום של דיין את הקלטת השיחה בין הרב גיא חבורה וראש הממשלה, לאחר שנחשפה הקלטת השיחה בין הרב ובין יועצו של בני גנץ ישראל בכר, היא חלק ממגמת רוחב בתקשורת הישראלית של ניסיון להגן בכל מחיר על יו”ר כחול לבן.

“אם היתה הקלטה של יועץ של נתניהו שהיה אומר שנתניהו לא פועל לטובת המדינה היו עוסקים בה שבוע ולא שואלים מאיפה הגיעה ההקלטה”, טען סגל.

כראיה הביא סגל חשיפה של דיין: “48 שעות אחר כך הביאה אילנה דיין הקלטות של נתן אשל שפגעו בנתניהו. את הקלטת הביא, על פי פרסומים ברשתות החברתיות, יועץ של בני גנץ ולא היה שום עיסוק תקשורתי בכך. כשאלו הקלטות שפוגעות בגנץ פתאום במקום להתעסק בהקלטות עצמן מתעסקים בשאלת מוסריות ההקלטה”.

סגל הוסיף כי חלק ממה שגרם לו לכעוס היה גם סוגיית חשיפת המקור שלו: “קרו פה כמה דברים. אני מסתייג מחשיפת מקורות או משהו שנראה כמו חשיפת מקורות”.

דיין השיבה: “אני לטעמי לא חשפתי מקור. הדבר המשמעותי היחיד שנתניהו משוחח עם הרב יום לפני שנחשפה הקלטת. העובדה שראש הממשלה בחש זה לא משהו שאתה רוצה לדעת?”

בתגובה הדגיש סגל כי בהקלטה נשמע נתניהו מתערב רק בפרסום הקלטת – ולא בעצם ההקלטה של בכר.

“הוא בחש בפרסום הקלטת ולא בהשגה שלה. הסיבה שהתעסקו בשאלה האם רב יכול להקליט, היתה ניסיון לעקר את הדיון בדברים של בכר, והניסיון הזה היה נגוע בהשקפה פוליטית – שאמר: ‘קרה כאן משהו נורא, מה עושים אתו’. הטענה שלי היא מערכתית, היה ניסיון לאורך ולרוחב התקשורת הישראלית לא לטפל בסיפור עצמו. זו לא פעם ראשונה”.

דיין שאלה: אולי אתה כועס כשחושבים או אומרים עליך שאתה שופר של ביבי.

סגל השיב: “מי שאומר את זה, רוצה לעשות דבר אחד – לבטל את הגיוון בעמדות בתקשורת הישראלית. מה שמפריע להם זה לא ביבי, זו האידיאולגיה. עד שנכנסתי לא היה כאן אף אחד שחשב שלהביא לכאן חבורת רוצחים ולתת להם נשק זה דבר נורא. לא היה אף אחד שחשב שמערכת המשפט איננה מעל המערכת הפוליטית אלא לצידה.

“קראתי ב’הארץ’ באינטרנט טור שמסביר שחגגתי במדגמים יותר מדי. למה עיתון הארץ לא חוגג על הטעות שלי לפני כמה חודשים שחשבתי שנתניהו עומד להתרסק? כי הארץ רוצה לקעקע את הייצוג היחיד לעמדות שמרניות וימניות בתקשורת הישראלית”.

דיין שאלה: אולי בניגוד לעיתונאים ימניים אחרים, אתה רוצה שיקשיבו לך גם בשמאל, ולכן אתה מתרגז?

סגל: “מאזינים לי בחלקים נרחבים של החברה הישראלית, אבל יש מי שרוצים להפוך אותי לתואם ריקלין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות