משפחת החייל אורון שאול הי”ד החליטה: “יושבים עליו שבעה”

נחמן וייס
|
כ"ט תמוז התשע"ד / 27.07.2014 20:23
ביום שישי קבע הרבצ”ר כי החייל הנעד מאסון הנגמ”ש סמ”ר אורן שאול הי”ד – נהרג • היום, לאחר סדרת התייעצויות וקבלת מידע רפואי והלכתי, החליטה המשפחה להתחיל לשבת שבעה עליו

מתאבלים: משפחתו של החייל סמ”ר אורון שאול הי”ד, החליטה היום (ראשון) לאחר התייעצויות, לשבת ‘שבעה’.

ביום שישי קבע הרב הצבאי הראשי, תא”ל רפי פרץ, כי החייל אורון שאול, הנעדר מ’נגמ”ש המוות’ – נהרג גם הוא באסון. שאול הוכרז כחלל שמקום קבורתו לא נודע.

ראש אכ”א אלוף אורנה ברביבאי, יחד עם הרבצ”ר ומפקד עוצבת הבשן תת-אלוף אופק בוכריס, הגיעו לבית המשפחה בפוריה, כבר ביום שישי, והסבירו להם את ההחלטה, אך המשפחה התקשתה לקבל זאת.

היום הגיע הרבצ”ר שוב לבית המשפחה, יחד עם מנהל המכון לרפואה משפטית באבו כביר, ד”ר חנן קוגל, ומסרו למשפחה מידע רפואי והלכתי שהוביל לקביעה כי בנם אכן נהרג.

לאחר שעות של דיונים, אליהם הצטרף גם שר המשפטים לשעבר פרופ’ יעקב נאמן, החליטו במשפחה לקבל את קביעת הרבצ”ר, ולהתחיל החל מהיום (ראשון), לשבת שבעה על בנם.

בת דודתו של שאול, רחלי גזית, אמר לתקשורת מחוץ לבית המשפחה: “גורמי הצבא וד”ר קוגל היו אצל המשפחה וענו על השאלות. לבסוף התקבלה ההחלטה והמשפחה התחילה לשבת שבעה על אורון”.

גזית ביקשה שלא לענות כעת, מה המידע שמסרו גורמי הצבא ששיכנע את המשפחה.

אורון שאול הי”ד, בן 21, נהרג באסון הנגמ”ש, שאירע בלילה שבין מוצ”ש לראשון בשבוע שעבר, בו נהרגו 6 חיילים נוספים.

יצויין, כי מכיוון ששאול הוכרז כחלל שמקום קבורתו לא נודע, אמר הרבצ”ר למשפחה, כי הם אינם מחויבים לשבת שבעה עליו, אך כאמור הם החליטו בכל זאת לקיים את ה’שבעה’.