מזכ”ל הג’יהאד האסלאמי: יש לנו טילי ‘זלזאל’ שלא חשפנו

המזכיר הכללי של הג'יהאד האסלאמי, שיגר איום: "יש לנו מאגר נשק אסטרטגי שלא נעשה בו שימוש מעולם" • יעשה בו שימוש אם ישראל לא תיענה לדרישות הפלסטינים והמצב הביטחוני יחמיר
יוני גרין
כ"ט תמוז התשע"ד / 27.07.2014 20:08

רמדאן עבדאללה שלח, המזכיר הכללי של הג’יהאד האסלאמי, שיגר הבוקר (ראשון) איום. לארגונו, כך אמר, יש עוד הפתעות שלא השתמש בהן במהלך המבצע הנוכחי, וציין כי זהו “מאגר נשק אסטרטגי שלא נעשה בו שימוש מעולם”.

עם זאת, שלח לא ציין באיזה נשק מדובר.

על פי אתר nrg,  בהתייחסם להצהרתו של שלח, אמרו מקורות פלסטינים לאתר ‘דוניא אלווטאן’ (‘העולם, העם’) שהנשק הסודי שעליו מדבר מזכ”ל הג’יהאד הוא טילי זלזאל איראניים.

המקורות, המקורבים לג’יהאד האסלאמי, לא הוסיפו פרטים נוספים על הנשק האסטרטגי שנמצא בידי הארגון, ורק הבטיחו כי מדובר בהפתעה שאף אחד לא מצפה לה. “מדובר בנשק יום הדין”, אמרו הגורמים. אך למרות דברים אלה, לא ברור מה מידת האמת בהערכות הגורמים.

באתר וואלה דווח, כי המזכ”ל הודיע כי ברשות הארגון נשק אסטרטגי מסוג זלזאל ומאגר נשק בו לא השתמשו עד כה, בהם יעשה שימוש אם ישראל לא תיענה לדרישות הפלסטינים והמצב הביטחוני יחמיר.

הזלזאל הוא טיל איראני, שאורכו 16 מטרים וקוטרו 610 מילימטרים. הוא מסוגל לשאת ראש נפץ במשקל 600 קילוגרמים ולהגיע למרחק של 210 קילומטרים. האיראנים ביצעו בשנים האחרונות כמה ניסויים בירי טילים כאלו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות