ביבי הוביל החלטה: החרדים לא יחרימו את ‘התעמולן האנטישמי’

נתניהו וראשי מפלגות גוש הימין החליטו בפגישה שקיימו היום שלא לפסול צירוף של מפלגות המכירות במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לקואליציה: "העם אמר את דברו - רוצים ממשלה לאומית בראשות נתניהו'' • ליצמן לפני הפגישה: "מי זה ליברמן?"  גפני: "הוא אדם חסר אחריות"
אריה ריבקינד
ז' אדר התש"פ / 03.03.2020 16:31

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אחר הצהריים (שני) עם ראשי מפלגות גוש הימין.

בפגישה סוכם כי ראשי הגוש ימשיכו לפעול יחד כגוש אחד בראשות נתניהו, במטרה להקים מהר ככל הניתן ”ממשלה לאומית חזקה למדינת ישראל”, כלשון הודעת הליכוד.

עוד סוכם, כי “ראשי המפלגות לא פוסלים כניסה לממשלה של מפלגות המכירות במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. העם אמר את דברו – רוצים ממשלה לאומית בראשות נתניהו”, נמסר.

בכך הוביל נתניהו החלטה המסירה את ההתנגדות לישיבה יחד עם ליברמן.

ח”כ משה גפני מיהדות התורה אמר לכתבים טרם הפגישה: “לא הסתיימה ספירת הקולות ואז נראה את התוצאה. יכול להיות שהתוצאה תהיה כזאת שיש 61. סביר להניח שלא הולכים לבחירות נוספות. לא תהיה ממשלת אחדות, אולי ממשלה רחבה יותר. מעריך שבסופו של דבר תורכב ממשלה”.

לשאלה האם יש אפשרות שישראל ביתנו וליברמן יצטרפו לממשלה – אמר גפני: “אני לא יודע. אדם חסר אחריות”.

יו”ר ש”ס אריה דרעי נשאל לפני הפגישה האם תהיה ממשלת ימין צרה – והשיב: “למה צרה? רחבה מאוד”.

יעקב ליצמן אמר לפני הפגישה: “מי זה ליברמן?”

עם זאת, גורם בסיסית ליצמן אומר לחרדים 10, כי “ליצמן אמר מראש שהוא בדעה שלא לשבת איתו, אבל יחליט מה שיורו לו ב’מועצת'”. לדבריו, “גם כעת הוא חושב כך”.

נזכיר, כי אביגדור ליברמן הבטיח הבוקר כי מפלגתו תעשה מאמץ שלא להגיע לבחירות רביעיות – ותקף: ”אין גוש ימין, יש גוש חרדי-משיחי. אנחנו שייכים לימין האמיתי, הימין הליברלי”.

הוא הבהיר: “אנחנו נמתין לתוצאות האמת, ביום חמישי בצהריים מתכנסת ישיבת הסיעה. אנחנו ננסה למנוע בחירות רביעיות ומתכוונים להכריע לכאן ולכאן”.

יו”ר ישראל ביתנו הדגיש: “אנו נקבל את ההחלטות בהתאם לטובת ישראל ובהתאם להתחייבויות שלנו לבוחר”.

אמש, בציוץ בטוויטר, הצהיר יו”ר ישראל ביתנו כי מפלגתו לא תשב בממשלה עם המפלגות החרדיות.

“אני רוצה להודות לכל המצביעים אשר הביעו אמון בישראל ביתנו פעם נוספת והצביעו ל’. עדיין לא ברור איזו ממשלה תקום, אבל חשוב לי להבהיר שתי נקודות: 1. בחירות חדשות לא תהיינה 2. לא נצטרף לשום ממשלה בראשות נתניהו ובהשתתפות ש”ס ויהדות התורה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות