תלמידי הגר”א דויטש: “הרב אמר במפורש ובפומבי שלא להשתתף”

בעקבות חשיפת 'חרדים 10', לפיה הגר"א דויטש, מראשי 'הפלג הירושלמי' הורה להצביע ש"ס - טוענים מקורביו: הרב גילה דעתו בפומבי שאין להשתתף בבחירות • בהקלטה נשמע הגר"א אומר: "לפני שלשה ארבעה חודשים לא הלכנו, ומאז ועד היום נהיה עוד יותר גרוע אז וודאי שאין מקום לזוז בעניין"
יוסף גרינבוים
ו' אדר התש"פ / 02.03.2020 19:11

בעקבות הפרסום בחרדים 10, לפיו מורה הגר”א דויטש – מנהיג הפלג המתון שבפלג הירושלמי – לשואליו להצביע עבור תנועת ש”ס, טוענים מקורביו כי הגר”א התבטא בפירוש שלא להצביע כלל, וכי הוראה זו לא השתנתה.

על פי הפרסום היום בחרדים 10, אמר הגר”א בשיחה עם תלמידיו בעבר: “כולם יודעים שהיה צד לעשות איתם (-עם ש”ס) הסכם שאני תמכתי בו, הסכם מפורט, שהיה תקוות שגם אם לא כולו יקוים, אבל חלק גדול ממנו יקוים, והיה יכול להיות מזה תועלויות גדולות גם בענין הגיוס וגם בענינים נוספים”.

הגר”א דויטש ממנהיגי ‘הפלג’: גובש הסכם עם ש”ס ואני תמכתי

בהמשך לדברים, טענו הבוקר מקורביו של הגר”א דויטש, כי הוא מורה לשואלים אותו להצביע לש”ס, וזאת לנוכח המערכה הגורלית העומדת על הפרק – ועקב הסכמתם העקרונית של ראשי ש”ס כבר בשעתו להצהיר על מאבק בחוק הגיוס.

אולם תלמידי מנהיג הפלג, טוענים כי רק אמש הורה שלא להצביע. בהקלטה נשמע הגר”א אומר בתוך דבריו:

“כבר הורה זקן זכר צדיק לברכה, בבחירות שהיו עוד בחייו… גם אז היתה הוראה לא להשתתף… יש בזה מסייע לדבר עבירה כך נאמר בשמו, אז ממילא לא השתנה כלום. ואם השתנה השתנה לגריעותא אז וודאי שאין מקום לזוז בנושא הזה כלל, לפני שלשה ארבעה חודשים לא הלכנו, ומאז ועד היום נהיה עוד יותר גרוע אז וודאי שאין מקום לזוז בעניין”.

לדברי תלמידי הרב, לא ייתכן להציג עדויות כביכול מורה הרב להצביע, בעוד בדבריו שנאמרו בפומבי לפני אלפי אנשים – בירושלים ובבני ברק – מורה הוא שלא להשתתף בבחירות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות