בנט: “יש לכם את הטלפון שלנו. כשאתם מוכנים לפירוז תתקשרו”

שר הכלכלה פרסם פוסט תחת הכותרת: "צומת דרכים היסטורית: עכשיו הזמן להכריע" • קובע: "אפשר להכריע את הטרור האיסלמי. לראשונה, מזה שנים, זה בהישג יד"
שרי רוט
כ"ט תמוז התשע"ד / 27.07.2014 12:56

שר הכלכלה נפתלי בנט פרסם הבוקר (ראשון) פוסט בדף הפייסבוק שלו, תחת הכותרת “צומת דרכים היסטורית: עכשיו הזמן להכריע”.

לפי בנט, “היעד הוא להביא את הרצועה להיות כמו יהודה ושומרון: ללא טילים; ללא מנהרות”.

לדבריו, “מדינת ישראל מצויה ברגע הכרעה היסטורי. אפשר להכריע את חמאס ולפרק אותו מטילים ומנהרות. להביא את הרצועה להיות כמו יהודה ושומרון: ללא מפעלי טילים, משגרים, רקטות ומנהרות. מקום שצה”ל שולט ומונע התעצמות הטרור. אפשר לסיים עם חזית הדרום העזתית אחת ולתמיד”.

בנט קובע כי ניתן “להוכיח לאויבינו, שכנינו, לעולם כולו ולעצמנו: אפשר להכריע את הטרור האיסלמי. לראשונה, מזה שנים, זה בהישג יד”.

לפי בנט, “לאחר שלושה שבועות לחימה, תוך תשלום מחיר כבד, הגענו למצב הבא:

• חמאס מוכה קשות, אך לא חוסל.
• לוחמי צה”ל “הסירו את החלודה” ומצויים בכשירות שיא.
• העולם מבין שאין לנו ברירה אלא להילחם על ביתנו.
• עם ישראל מאוחד כפי שלא היה שנים.
• העורף חסון. כיפת ברזל, הפעם, פועלת בצורה כמעט מושלמת”.

בנט קובע עוד:  “חמאס נואש להפוגה לצורך התחמשות מחדש, רענון כוחו, והיערכות חדשה לפגיעה בכוחותינו. בדומה לקרב אגרוף שהצד השני נפל לרצפה. הפוגה עכשיו היא כמו להושיט יד ליריב, להרים אותו, לתת לו לשתות ולהתרענן.

עכשיו, דווקא עכשיו, אסור להסיר את הרגל מהדוושה. עכשיו הזמן לנחישות. אם לא נעשה זאת הפעם, נקבל את האויב מועצם וחזק יותר, בריבית דריבית, בפעם הבאה”.

בשלב זה שואל בנט: “מה צריך לעשות?” – ומשיב: “מדינת ישראל צריכה להגדיר את היעד: פירוז חמאס מטילים וממנהרות באופן קבוע, אפקטיבי, ומפוקח. המטרה: הרצועה כמו יהודה ושומרון. תמורת פירוז זה, נסכים לשלל של הקלות כלכליות (מעין ‘תכנית מרשל’ עזתית), שהרי אין לנו עניין לפגוע בתושבי עזה. מרגע שהגדרנו תנאי בסיסי זה – פירוז – ממשיכים בלחימה עד שמשיגים את זה: בהסכמה או בכוח. זהו.

“לא הפסקות אש. לא הפוגות. לא דיונים. יש לכם את מספר הטלפון שלנו. כאשר אתם מוכנים לפירוז תתקשרו. אחרת, אנחנו דוהרים קדימה”.

בנט מזכיר את החשיבות שבמהלך:  “נסראללה מסתכל. דעאש מסתכל. איראן מסתכלת. העולם הערבי מסתכל. אירופה וארה”ב מסתכלים. עם ישראל מסתכל. כולם ממתינים לראות האם ישראל תאזור עוז להכריע את חמאס אחת ולתמיד.

“אני מאמין שהקבינט הבטחוני, בהובלתו של ראש הממשלה שלנו, בנימין נתניהו, יקבל את ההחלטה הנכונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות