מעליב: איזו מפלגה הציעה לפרשן עמית סגל להצטרף והוא סירב?

הפרשן הפוליטי הבכיר של N12 עמית סגל ענה על שאלות הגולשים • מה הוא אמר ההיחלשות של עוצמה יהודית? ומה הסיכוי שיהיה סבב רביעי של בחירות?
אבי כץ
ל' שבט התש"פ / 24.02.2020 22:09

“עוצמה יהודית היא תופעה שעושה הרבה יותר רעש ממה שהיא באמת. מעולם, בכל שנותיה – וזאת כבר מערכת הבחירות השישית, עוצמה יהודית לא עברה את אחוז החסימה”, אמר הפרשן הפוליטי של N12 עמית סגל בשיחה עם הגולשים.

“הם תמיד חזקים מאוד בסקרים, וחלשים מאוד בקלפי. צריך להבין מהם סקרים – זה קורה בטלפון או באינטרנט אבל התוצאה היא דומה: בין 70 ל-85 אחוז מסרבים לענות להם. מטבע הדברים, לתומכים במפלגות קטנות ואידיאולוגיות יש יותר נכונות להשתתף בסקר – וזה מטה את התוצאות”.

“אין שום סיכוי שעוצמה יהודית תעבור, וזה נכון שמצביעי עוצמה יהודית לא יעברו לימינה והם מזדהים עם האנדרדוג, ובאופן מטורף לגמרי – מפלגת המחאה הגדולה ביותר היום היא מפלגת השלטון. אז אם הם לא יצביעו לעוצמה, הם יצביעו לליכוד”.

סגל נשאל האם חשב פעם להצטרף לפוליטיקה והאם קיבל הצעות?

“באופן מאוד מעליב, קיבלתי מעט מאוד הצעות. בעצם אחת – מכחול לבן, וכמובן השבתי בשלילה”.

מי לדעתך ינצח את הבחירות ומה הסיכוי שיהיה סבב רביעי של בחירות? נשאל סגל.

“מדובר בשאלה שנראית כרגע עם תשובה שלילית, לנצח בישראל זה להשיג 61 מנדטים וזה לא ניכר מאף סקר. באופן תיאורטי, לנתניהו יש את היכולת הזאת ולגנץ אין אותה. ולכן, אם אף אחד לא ישיג 61 מנדטים – אז בחירות רביעיות הן שאלה של זמן. בין אם זה יקרה מיד כי אף אחד לא יצליח להרכיב ובין אם יצליחו להרכיב מין איזו ממשלה מוזרה, של מיעוט בהימנעות של חלקים אחרים. אלא אם כן, ולא נעים לומר את זה, מלחמה גדולה תביא את שתי המפלגות הגדולות יחד”.

האם כחול לבן יכולה להקים ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת מבחוץ?

“התשובה היא כן. בכל סקר שהתפרסם עד היום, לגוש שרוצה שנתניהו יעוף הביתה שכולל את ליברמן, כחול-לבן, העבודה-גשר-מרצ והרשימה המשותפת יש רוב – יותר מ-61 חברי כנסת. האם הם יכולים להצביע ולהרכיב ממשלת מיעוט שחלק ממנה תתמוך בה מבחוץ? ליברמן כרגע אומר שהוא לא יהיה שותף לדבר הזה, אבל אנחנו יודעים שליברמן מאוד רוצה שנתניהו ילך. באופן תיאורטי יש שתי הצבעות, נכון שזה משתרע מהיבא יזבק ברשימה המשותפת ועד אלי אבידר בישראל ביתנו, אבל עדיין אי אפשר לשלול את האפשרות הזו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עמית סגל
    25/02/2020 11:41
    א
  1. הכי לא אובייקטיבי שיש.הוא תומך של ימינה אז מפתיע שכותב נגד עוצמה?