לא רק ציונות דתית: ביהדות התורה מגייסים לעזרה גם את המשיחיסטים

הקרב על עשרות אלפי הקולות של חב"ד: הגאון רבי גדליה אקסלרוד, הנמנה על רבני הפלג המשיחי בחסידות חב"ד, פרסם מכתב בו הכריז כי אין להצביע עבור מפלגת עוצמה יהודית • "איסור חמור על פי הלכה להצביע למפלגה שבכמה מערכות בחירות לא עברה את אחוז החסימה ודי למבין"
אריה ריבקינד
כ"ד שבט התש"פ / 19.02.2020 16:15

אחרי הדת”לים – המשיחיסטים? הגאון רבי גדליה אקסלרוד, הנמנה על רבני הפלג המשיחי בחב”ד, פרסם היום (רביעי) מכתב בו הכריז כי אין להצביע עבור מפלגת עוצמה יהודית שלא עוברת את אחוז החסימה.

למרות היותו מהפלג המשיחי, ביהדות התורה גייסו אותו למלחמה נגד ‘עוצמה יהודית’ ולתמיכה בג’.

במכתבו כותב הרב, לשעבר דיין בבית הדין הרבני בחיפה: “כבוד קדושת אדמו”ר הרבי מליובאוויטש לקראת הבחירות הראשונות שהתקיימו לאחר קום המדינה הורה שיש חובה להצביע למפלגה החרדית ביותר לתורת ה’ יתברך”.

הוא הוסיף: “מכיון שכבוד קדושת הרבי מליובאוויטש הוא נביא הדור כידוע לכולם ויש מצוות עשה מהתורה לשמוע בקול נביא וחס ושלום להיות מעליבים במלאכי אלוקים שזה גרם את החורבן”.

בדבריו קרא להצביע עבר יהדות התורה. “ברור הוא שעל פי דין תורתינו הקדושה צריך להצביע למפלגת יהדות התורה אגודת ישראל שסימנה הוא ג'”.

בהמשך הבהיר כי אין להצביע לעוצמה יהודית: “בנוסף לאמור איסור חמור על פי הלכה להצביע למפלגה שבכמה מערכות בחירות לא עברה את אחוז החסימה ודי למבין”.

יצוין, כי השפעתו על אנשי הפלג המשיחי היא מועטה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות