בנט על כחול לבן: ‘שמאלנים, חלילה שנקבל בביטחון מישהו מ’הגנציאדה’

שר הביטחון בנט: "אנחנו אוגרים גופות מחבלים כדי להפעיל לחץ על הצד השני" • על כחול לבן: ''לפיד ושלח רוצים לגרש 80 אלף איש מבתיהם''
אריה ריבקינד
כ"ד שבט התש"פ / 19.02.2020 13:00

שר הביטחון ויו”ר ימינה נפתלי בנט שוחח הבוקר (רביעי) עם אראל סג”ל ב-103fm על המדיניות הביטחונית החדשה שמוביל במשרד הביטחון.

בנט התייחס למפת האיומים על ישראל ואמר: “השינוי הגדול ביותר שמתחולל בימים אלה, הוא להוריד משקל בקרבות הטקטיים נגד חמאס וחיזבאללה ולהפנות את מירב האנרגיה שלנו אל איראן עצמה שמזינה את חמאס וחיזבאללה.

“במקום להתכתש טקטית בדיוק כמו שהם רוצים, אני מעדיף לחנוק ולייבש את ראש התמנון האירני, ואנחנו עושים את זה. אירן נחלשת, כלכלית וצבאית. המטרה היא להחליש את הזרועות האלה, שפחות חמצן יזרום ואולי יהיה בסוף נמק ונוכל לדלג על מלחמת לבנון השלישית”.

על חמאס אמר: “חמאס במבחן, אנחנו פשוט מנחילים את שיטת ‘שכר ועונש’, יהיה שקט? יהיה להם טוב. לא יהיה שקט? יהיה להם רע”.

על הטענות כי התגובות לא מידתיות למעשי הטרור – השר השיב: “אנחנו מפציצים רק בסיסים, מכונות איתור רקטות ובתי חרושת. אני מאשר באופן אישי כל מטרה ואין שם דיונות, אני מבטיח לך”.

השר בנט התייחס גם לשמועות לפיהן תהיה הסדרה ללא החזרה של גופות הבנים. “לא תהיה הסדרה בלי החזרת הגופות. אנחנו אוגרים גופות מחבלים כדי להכאיב ולהפעיל לחץ על הצד השני, קוטפים ‘חמאסניקים’ שחוצים את הגדר, כלומר, אם בעבר הם חצו את הגדר והיו מחזירים אותם בחזרה, אז היום אם הם חוצים – מעמידים אותם לדין ושומרים אותם אצלנו כקלף מיקוח”.

הוא הוסיף: “זה באמת קצה הקרחון, אנחנו עושים הרבה מאוד פעולות נוספות כדי להביא לשחרור גופות הבנים”.

על הבחירות והמתקפות על ימינה אמר: “אני בתפקיד המבוגר האחראי של הימין, אני לא אתן את התענוג לאויבנו, לא לנסראללה ולא סינוואר, לראות ראש ממשלה ושר ביטחון מתקוטטים. אגב, גם לא ליריבנו הפוליטיים, זו המתנה הכי גדולה שאנחנו יכולים לתת לשמאל. יש אפשרות, יש סיכוי להגיע ל-61 מנדטים, בתנאי שכל האנרגיות יופנו להביא מנדטים מכחול לבן ומליברמן שערק לחלוטין לשמאל. אין לו גרם ימני, זה הכול פרסונלי – רק לפגוע בנתניהו. אני לא אגרר למתקפות הדדיות ואני מקווה שגם הצד השני יבין לבד שצריך להפסיק את זה”.

איך הגבת לפרסום של כחול לבן על ‘קבינט הימין מול קבינט הגנרלים’?

“זו בדיחה. כחול לבן זו מפלגה שמאלנית אנטי דתית, נתחיל בזה. זה שהם בכלל פונים לציונות הדתית זו בדיחה. הרי ‘יש עתיד’ ניסו לסגור את ישיבות ההסדר. יאיר לפיד קרא לסגור את מכינת ‘עלי’, לפיד ועופר שלח רוצים לגרש 80 אלף איש מהבית. זו מפלגה שמאלנית ואנטי דתית, אני לא יכול להבין איך בן אדם שאכפת לו מכל מה שיקר לנו ללב, יכול בכלל לחשוב על זה?

“בצוק איתן ראיתי את גנץ ואת בוגי כשגילינו 30 מנהרות טרור שחדרו מעזה לתוך מדינת ישראל מוכנות להפעלה, אני לבד הייתי צריך להילחם במשך 20 יום כדי שסופסוף ניכנס. אני רציתי מתקפת פתע, הם לא הסכימו, בסוף באנו והשמדנו את המנהרות ובגלל שבאנו לא בהפתעה – שילמנו מחיר כבד. אני חושב שדווקא ראש אזרחי, רענן, זו ברכה גדולה. השילוב של רב אלוף כוכבי, עם היכולות שלו, אני עם היצירתיות, נתניהו עם הניסיון – זה משולש מצוין.

“אני אמשיך להיות שר ביטחון רק אם יהיו לימינה קולות. בסוף, הבחירה היא או ימינה או שמאלה, אם רוצים לראות את איילת שקד לראות מחוללת מהפכה במשפטים, אם רוצים לראות את סמוטריץ’ ממשיך בעבודה היוצאת מן הכלל שלו כשר תחבורה, הרב פרץ כשר חינוך, אם רוצים אותי בביטחון או חלילה שהאלטרנטיבה זה לקבל מישהו מה’גנציאדה'”.

השנה האחרונה לא הייתה פשוטה עבורך.

“בוודאי, הייתה שנה של עליות ובעיקר ירידות. שנה של מכות מאוד קשות, יצאתי לאזרחות, לא יכול להגיד שסבלתי, נהניתי להיות חצי שנה עם המשפחה. יש לי סקופ – למדתי לא מעט תורה בתקופה הזאת. יש לי נפש מאוד ‘אמונית’, זה נכון שבהתנהלות אני בצד היותר ‘לייט’, אבל יש לי ביטחון מאוד גדול באלוקים, אני מאמין בזה, ואני מאמין שאנחנו בעולם צריכים לעבוד מאוד קשה”.

איך לדעתך זה משפיע על פוליטיקאי?

“אם הייתי בוחר בזה? לא. בדיעבד זה לימד אותי הרבה דברים, הפקתי הרבה מאוד לקחים, היה לי זמן להתבוננות. אני מתייחס בחרדת קודש למשימה שלי -לשמור על חיי אזרחי ישראל, מכל ילד וילדה ועד אחרון האנשים והחיילים והחיילות. אני מרגיש שבאמת נבניתי לדבר הזה, אני יודע מה צריך לעשות, אני חושב שהעבודה היא מאוד שקולה, אחראית, אבל גם נחושה ויצירתית. אתם תראו את זה גם בהמשך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות