השופטת ש’עקצה’ כשהציעה לרב ברלנד ‘מנטוס’ – תתייצב לבירור‎

נשיאת בית המשפט העליון הורתה לקיים בירור לשופטת השלום, שרון לארי בבלי, שניהלה את דיון הארכת המעצר של הרב ברלנד ביום חמישי • השופטת אמרה, בין היתר, בתגובה לתלונות של הסנגור עורך הדין עמית חדד על מצבו הבריאותי: "הבנו שמצבו לא כפרגית בת 17" ו"תנו לו מנטוס"
חרדים 10
כ"א שבט התש"פ / 16.02.2020 21:54

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הורתה לקיים בירור לשופטת השלום בירושלים, שרון לארי בבלי. זאת, בעקבות ההתבטאויות שלה במהלך דיון הארכת המעצר של הרב אליעזר ברלנד ביום חמישי האחרון.

לפי דיווח של משה נוסבאום בחדשות 12, עוד במהלך הדיון ביום חמישי, העביר נשיא בית משפט השלום בירושלים, השופט אביטל חן, מסרון לשופטת על ההתבטאויות החריגות שלה.

כפי שדווח בחרדים 10, כאשר עו”ד עמית חדד, הסנגור החדש של מנהיג ‘שובו בנים’ התלונן על מצבו הרפואי הלקוי ואמר  שמוטב היה להשאיר אותו בבית החולים –  הגיבה השופטת לארי בבלי: “אז שיתנו לו מנטוס או טיקטק”.

הייתה זו ‘עקיצה’ שרמזה  לסרטון בו נראה הרב ברלנד נותן לחולה סרטן כדורים שהתבררו אחר כך כסוכריות מנטוס.

אחר כך, כשעורך הדין עמית חדד ניסה לפרט את המחלות שמהן סובל הרב ברלנד, קטעה אותו השופטת: “הבנו שמצבו אינו כפרגית בת 17”.

במקום אחר בדיון אמרה השופטת: “אנשים מסוגינו לא הולכים לרבנים”.

לפי הדיווח, נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות ומנהל בית המשפט הדוקטור יגאל מרזל רואים בחומרה את ההתבטאויות האלה – ובשבוע הבא השופטת לרי בבלי תתייצב לבירור אצל אחד משניהם.

בינתיים, היא משובצת לדיונים שאינם נחשבים נפיצים. עם זאת, גורמים שונים מציינים שהשופטת לארי בבלי ניחנה ביכולות שיפוט מרשימות.

את הדיון של הרב ברלנד היא התנדבה לנהל אחרי ששני שופטי המעצרים היו בהשתלמות.

תגובת דוברת הרשות השופטת, איילת פילו: “הנושא נמצא בבירור לפני הגורמים הרלונטיים במערכת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות