גנץ חושב שראשי הימין שקרנים? ‘בלוק הקרח ינזל לו בין האצבעות’

אריה ריבקינד
|
כ"א שבט התש"פ / 16.02.2020 20:56
יו”ר כחול לבן הגיב על מכתב הנאמנות ששיגרו ראשי מפלגות בלוק הימין: “החתימה שלהם על הצהרת הנאמנות התורנית לא שווה את הדף שעליו היא כתובה”

יו”ר כחול לבן, ח”כ בני גנץ, הגיב הערב (ראשון) בכנס בעברון  על מכתב הנאמנות ששיגרו ראשי מפלגות בלוק הימין – חברי הכנסת אריה דרעי, נפתלי בנט ויעקב ליצמן – לראש הממשלה בנימין נתניהו.

“שמעתי לפני שנכנסתי, שחברי בלוק הקרח של נתניהו חזרו להחתים את עצמם על התחייבות לבחירות רביעיות”, אמר גנץ. “יש רק אדם אחד שרוצה בכך – נתניהו. החתימה שלהם על הצהרת הנאמנות התורנית לא שווה את הדף שעליו היא כתובה. לליכוד אין ממשלה עם נתניהו”.

לדבריו, “אם כחול לבן תנצח בפער מנדטים גדול זה ימיס את בלוק הקרח והוא ינזל לו בין האצבעות. נקים ממשלה טובה לישראל. זה או כחול לבן בקלפיות – או בחירות רביעיות!”

במכתב ששיגרו ראשי המפלגות הם הביעו את אמונתם כי גוש הימין יצליח להגיע בבחירות ל-61 מנדטים ולהרכיב ממשלה.

“בימים האחרונים אנו עדים לשורה של פרסומים בתקשורת לפיהם הבחירות לכנסת ה-23 תוקם ממשלה בהובלת כחול לבן ובהשתתפות או בתמיכת של מפלגות גוש הימין – ידיעות שאינן נכונות כלל”, כתבו ראשי גוש הימין.

“לאור זאת, אנו מבקשים להבהיר כי לא נתמוך ולא נצטרף לשום ממשלה מלבד לממשלה שירכיב הליכוד ואשר בראשה יעמוד ראש הממשלה בנימין נתניהו”.

ראש הממשלה נתניהו אמר בתגובה למכתב: “התחייבות גוש הימין היום היא המסמר האחרון בבלוף של גנץ. ברור יותר מתמיד שלגנץ אין שום אפשרות להקים ממשלה בלי התמיכה או ההימנעות בכנסת של אחמד טיבי והרשימה המשותפת.

“ממשלה שתלויה ברשימה המשותפת תהיה סכנה לביטחון ישראל. רק ליכוד גדול יקים ממשלת ימין חזקה, ישמור על ישראל ויבטיח שלא תקום ממשלת שמאל בתמיכת אחמד טיבי”.