המפלגות רועדות מחיסול בקלפי ויישבו לשגר ‘מכתב נאמנות’ לנתניהו

המפלגות החרדיות וימינה שלחו מכתב לראש הממשלה ובו הצהירו כי יתמכו בבנימין נתניהו להקמת הממשלה הבאה: "לא ננהל כל מו"מ נפרד להקמת ממשלה אחרת" • בנט: "נלך לאופוזיציה עם הליכוד ולא נצטרף לגנץ"
אריה ריבקינד
כ"א שבט התש"פ / 16.02.2020 18:28

ראשי מפלגות ש”ס, יהדות התורה וימינה חתמו היום על מכתב נאמנות של סיעות הבלוק לראש הממשלה בנימין נתניהו.

“בימים האחרונים אנו עדים לשורה של פרסומים בתקשורת, לפיהם לאחר הבחירות לכנסת ה-23, תוקם ממשלה בהובלת כחול לבן ובהשתתפות או בתמיכה של מפלגות מ’גוש הימין’, ידיעות שאינן נכונות כלל”, נאמר במכתב שנשלח לראש הממשלה.

“לאור זאת, אנו מבקשים להבהיר, כי לא נתמוך ולא נצטרף לשום ממשלה מלבד לממשלה שירכיב הליכוד ואשר בראשה יעמוד ראש הממשלה בנימין נתניהו. נדגיש כי לא ננהל כל מו”מ נפרד להקמת ממשלה אחרת”.

מדובר ביוזמה משותפת של שלוש המפלגות, כדי לעצור את הקמפיין של בכירים בליכוד, לפיו הבלוק אינו מחוייב לראש הממשלה.

בימים האחרונים שבו וניסו בליכוד לטעון כי מפלגת ימינה וגם המפלגות החרדיות, ינהלו ברגע האמת משא ומתן עם בני גנץ ויכנסו לממשלה בראשותו.

חרף הכחשות מצד כל הסיעות ובעצה אחת ביניהן, הוחלט לחתום על המכתב שנשלח לנתניהו, כדי להוכיח לליכוד את הרצון המשותף להקים ממשלת ימין.

יו”ר ימינה, שר הביטחון נפתלי בנט, אמר היום כי מפלגתו נאמנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ותתמוך בו לראשות הממשלה.

“חד משמעית לא אשב עם בני גנץ. אשמח אחרי הבחירות לשלוף מכחול לבן כמה ח”כים שיסייעו לנו להקמת קואליציה”, דברי בנט בראיון לגלי צה”ל.

הוא הוסיף: “נלך לאופוזיציה עם הליכוד ולא נצטרף לגנץ”.

לדברי בנט, הוא שומע על ניסיונות לפגוע במעמדו של ראש הממשלה, אך מפלגתו לא תהיה שותפה לכך. “בליכוד יש נסיונות לעשות פוטשים, אבל מי שנבחר זה נתניהו. לא נהיה חלק מזה, אם מישהו יפנה אלינו נזרוק אותו מהמדרגות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות