הגרב”צ מוצפי: תפסו רשע מרושע, עם זקן ופאות, מליונים בבנק

יוסף גרינבוים
|
כ"א שבט התש"פ / 16.02.2020 12:53
הגאון רבי בן ציון מוצפי, ראש ‘בד”ץ בני ציון’ תוקף בחריפות: “היום עשו לו הארכת מעצר. אני הייתי שם אותו באדמה 700 שנה, לא 7 ימים. תארו לכם איך מסוגל יהודי שמתפלל לקחת כסף ששייך לאלמנה וליתומים, לגנוב ולשים בבנק, איך יכול להיות? זה בטח מזרע עמלק, לא מזרע ישראל”

הגאון רבי בן ציון מוצפי, ראש ‘בד”ץ בני ציון’, התייחס בשיעורו האחרון לפרשת ‘עושק שחור’ – ותקף בחריפות חסרת תקדים.

הנה דבריו:

“כל אחד קורא לעצמו רב, כמו שיש אלה המושחתים, שגנבו וגזלו, והנה אתמול תפסו אחד רשע מרושע, ארור שבארורים, עם זקן ופאות, תפסו אותו, ויש לו מליונים בחשבון בנק שלו.

“מה היה, יום אחד היתה איזה אלמנה לא עלינו שבעלה נהרג בפיגוע, והשאירה יתומים, אז הוא הלך לקח את כל הפרטים שלה, והודיע ברדיו, הוא אמר להם לאנשים שאסור לה לפתוח חשבון בנק והיא לא יודעת בכלל מכלום, אז הוא פתח חשבון בנק מיוחד, בבקשה תתחילו לתרום, והתרים והביא אנשים, וגנב מליונים. תפסו אותו על מליונים, זה לפני חמש שנים, תפסו אותו על מליונים בתוך החשבון בנק שלו.

“היום עשו לו הארכת מעצר של שבעה ימים. אני הייתי שם אותו באדמה שבע מאות שנה, לא שבעה ימים. תארו לכם איך מסוגל יהודי שמתפלל שחרית מנחה ערבית לקחת כסף ששייך לאלמנה וליתומים, לגנוב את זה ולשים את זה בבנק, איך זה יכול להיות? זה בטח מזרע עמלק, הוא לא מזרע ישראל, זה מזרע עמלק, מי יכול לעשות כך, ה’ יצילינו, ואני מכיר כמה כאלה שעוד לא נתפסו, אבל סוף גנב לתליה”.

כפי שדווח בחרדים 10, מעצרו של חיים רייכר, חתן נכדתו של הרב אליעזר ברלנד, הוארך ביום שלישי שעבר בשמונה ימים. המשטרה מייחסת לרייכר עבירות של עושק, קבלת דבר במרמה, שיבוש מהלכי חקירה, הדחה בחקירה וזיוף.

נציג המשטרה אמר בדיון הארכת מעצרו, כי בחשבונותיו של רייכר נמצאו עשרות מיליוני שקלים שהשיג על פי החשד במרמה.

לדברי נציג המשטרה, בין היתר הוא התרים במרמה לכאורה בעבור אישה שבעלה נהרג בפיגוע ב-2015.

בראיון ברדיו ‘קול ברמה’ לפני חמש שנים נשמע רייכר מגייס תרומות לאלמנה.

“ההורים שלה צדיקים גדולים”, אמר רייכר על האם. “המשפחה הזאת צריכה עזרה מא’ ועד ת’. האלמנה לא יכולה לפתוח חשבון על שמה אז פתחתי חשבון מיוחד בשבילה וכל הכסף הולך אליה ולא לשום עסקן אחר”.

הוא הוסיף בראיון: “אני מבקש באמת מעם ישראל, למען האלמנה השבורה לרסיסים הזאת – העבירו את החשבון על שם חיים רייכר. כל הכסף שיעבור לחשבון הזה יעבור לידי האלמנה בלבד”.

אבל הכספים עברו אליו , בסופו של דבר, ולא לאלמנת הנרצח.