חולדאי: לא אסרנו דוכני תפילין, זה פייק ניוז, חב”ד מוזמנים להרצות

ראש העיר תל אביב מבהיר בפוסט בפייסבוק כי הדיווחים על שינוי מדיניות בעניין דוכני התפילין הם "שיח שקרי" • בראיון לגל"צ אמר: כל חסיד חב"ד שרוצה להגיע אל בתי הספר, באישור כמובן, ולהרצות על הנחת תפילין - מוזמן לעשות זאת
אריה ריבקינד
כ"א שבט התש"פ / 16.02.2020 11:47

סערת דוכני התפילין: ראש העיר תל-אביב, רון חולדאי שוחח הבוקר (ראשון) עם רזי ברקאי בגלי צה”ל והסביר, כי האיסור על הצבת דוכנים בסמוך למוסדות חינוך אינו חל על חסידי חב”ד ודוכני התפילין שלהם, אלא על כל דוכן שמבקשים להקים.

לדבריו, ניתן  להקים כל דוכן רק במרחק של 100 מטר משערי מוסדות חינוך בעיר, ללא יוצא דופן.

יתרה מכך, הוסיף חולדאי, כל חסיד חב”ד שרוצה להגיע אל בתי הספר, באישור כמובן, ולהרצות על הנחת תפילין – מוזמן לעשות זאת.

גם דובר עיריית תל-אביב, איתן שוורץ מסר: “הרבה אנשים התקשרו אלי נסערים בגלל פייק ניוז שנפוץ בימים האחרונים אז ברשותכם – אבהיר: עיריית תל אביב-יפו מעולם לא אסרה על הנחת תפילין במרחב הציבורי.

“להיפך. יש עשרות דוכני תפילין ברחבי העיר – כולם עומדים שם ברשות. מה שהעירייה אוסרת, זה להציב דוכנים – כל סוג של דוכנים – פחות מ-100 מטר ממוסדות חינוך. זה כולל דוכנים של מפלגות, ארגונים חברתיים, ארגוני זכויות אדם – וגם ארגונים דתיים.

“והסיבה? כדי לאפשר לילדים מרחב נטול השפעות בסביבה הקרובה של בית הספר. חוק העזר הזה קיים הרבה מאוד שנים – אבל בעת בחירות, יש לא מעט אנשים שנהנו השבוע לעשות עליו סיבוב”.

חולדאי עצמו פרסם פוסט בדף הפייסבוק שלו בו נאמר:

“בימים האחרונים נפוץ ברשתות החברתיות שיח שקרי – מה שקרוי, פייק ניוז – כאילו עיריית תל אביב-יפו אסרה הנחת תפילין במרחב הציבורי. לא רק שזה לא נכון – האמת היא הפוכה לחלוטין.

הנה העובדות: ברחבי העיר פזורים לא מעט דוכנים להנחת תפילין, כמו גם דוכנים של מפלגות פוליטיות ושל ארגונים המקדמים שלל מטרות. כולם פועלים ברשות ובסמכות, כי כך ראוי בחברה דמוקרטית – כל אחד רשאי להביע את דעתו ולהפיץ את רעיונותיו ואמונתו במרחב הציבורי.

יש לנו רק הסתייגות אחת, והיא שרירה וקיימת כבר שנים רבות: כל אותם דוכנים יכולים לעמוד במרחב הציבורי – כל עוד הם ממוקמים לפחות 100 מטר ממוסד חינוכי. וזאת למה? כדי לאפשר לילדים שלנו מרחב נקי מהשפעות בכניסה וביציאה מבית הספר. כאמור, זו לא הנחייה חדשה אלא כלל שקבענו לפני שנים – והוא כאמור חל על כ-ו-ל-ם.

אז אין איסור חדש ואין הנחיות חדשות. מה כן יש? תקופת בחירות, שבה כל ציוץ זוכה לתגובות וכל רבע ידיעה זוכה לכותרת. זה הכל.

ועוד דבר, והוא אולי החשוב ביותר – אישית, אני חושב שחשוב ביותר שכל ילד וילדה יכירו את מורשתם בלי קשר לשאלה אם הם דתיים או לא. וזה כולל את הכרת התפילות, החגים, הטקסים – וגם תפילין. אבל זה צריך להתנהל על פי תוכנית מסודרת – כפי שאנחנו עושים בבתי הספר בעיר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות