מתקפה חריפה של השב”כ על בנט I השר סמוטריץ: “אתם עובדים אצלנו”

שר התחבורה הגיב לתדרוכים של השב"כ נגד שר הביטחון נפתלי בנט: "פקידים שהיו רגילים שהם מנהלים את המדינה מתקשים להתרגל שבאנו לשנות את הכללים" • בנט: "אני לא חותמת גומי של אף אחד"
אריה ריבקינד
י"ז שבט התש"פ / 12.02.2020 21:05

גורמים בשרות הביטחון הכללי תדרכו היום (רביעי) נגד שר הביטחון נפתלי בנט  – זאת על רקע החלטתו לביטול צו מעצר מנהלי של פעיל ימין.

הגורמים צוטטו בחדשות 12: “בנט נותן רוח גבית לפעילי ימין קיצוניים ומחליש את מערכת הביטחון בשטח”.

שר הביטחון התייחס בפתח דבריו הערב, בהשקת הקמפיין של ימינה, למתקפה: “לצערי, בפתח חדשות 12 הותקפתי בחריפות על ידי שב״כ על ההחלטה שלי לבטל מעצר מנהלי לצעיר.

“אני רוצה לומר מפה: אני מוקיר ומעריך מאוד את עבודתם של אנשי השב״כ, את ראש השב״כ ארגמן, הם שומרים עלינו ועל ביטחוננו מול טרור ערבי בעזה וביו״ש, הם עושים עבודת קודש. הם לא אויב, הם אחים. אבל כשר הביטחון של מדינת ישראל וכי שאמון על ביטחון אזרחי ישראל.

“אני לא חותמת גומי של אף אחד. יש לי תפיסות וערכים, ואנחנו צריכים לאזן בצורה נכונה בין ביטחון המדינה לבין ערכי החירות של המדינה. יממה לפני הבאת העציר לבית המשפט, אכן חתמתי על הצו מתוך אינפורמציה מסוימת. אבל אז קרה דבר: בית המשפט והשופט שחררו לחלוטין את אותו עציר אבל לא רק זה, הוא גם ממש דיבר בצורה בוטה ונזף על עצם הבקשה.

“זה הרים לי דגל אדום וביקשתי לברר האם השופט היה מודע לאינפורמציה הסודית. כשקיבלתי את התשובה שכן, לא מיד שחררתי, אמרתי אני רוצה לבדוק. במשך יום ארוך עם הרבה שאלות, שאלתי ושאלתי, והגעתי למסקנה שלא מדובר בפצצה מתקתקת, ואין הצדקה למעצר מינהלי”.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’ גינה בחריפות את התדרוכים מצד גורמים בשב”כ נגד שר הביטחון: “פקידים שהיו רגילים לחשוב שהם מנהלים את המדינה (פשוט כי שרי הביטחון הקודמים היו חלשים ונתנו להם) ומתקשים להתרגל לכך שבאנו לשנות את הכללים ולמשול.

“תפנימו, ישראל היא מדינה דמוקרטית. ובדמוקרטיה אתם עובדים אצלינו, לא אנחנו עובדים אצלכם. לא מתאים לכם, תחזירו את המפתחות. נגמרו הימים שמתיישבי יו”ש מופלים לרעה ומקבלים יחס של אזרחים סוג ב’. לא יהיה דין אחד לאזרחי ישראל ודין אחר למתיישבי יהודה ושומרון”, כתב סמוטריץ’.

אתמול דווח כי בנט החליט לבטל את צו המעצר המנהלי לפעיל הימין אליה בן דוד.

המשטרה עצרה בשבוע שעבר את בן דוד, תושב נוף הגליל, בחשד שיידה אבנים לעבר נהג פלסטיני ופצע אותו בינוני.

אך השבוע בית המשפט המחוזי דחה את ערעור המשטרה והורה על שחרורו.

בתום הדיון, נעצר בן דוד על בסיסי הצו שהוגדר לחודש.

בנט הודיע כי בתום בדיקה יסודית ו”בבחינת מכלול השיקולים”, בהם עברו של העציר, עלה כי ניתן לנקוט בכלי אכיפה מנהלי שונה ומצומצם. הוא החליט להגביל את כניסתו של בן דוד ליהודה ושומרון בלבד, בצו שייחתם על ידי אלוף פיקוד המרכז, בתוספת פיקוח מנהלי נוסף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות