אולמרט: ‘אבו מאזן הפרטנר היחיד’ • דנון: רוח גבית לטרור המדיני

יוני גרין
|
י"ז שבט התש"פ / 11.02.2020 22:04
יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וראש הממשלה לשעבר אולמרט כינסו מסיבת עיתונאים בניו יורק, אבל אבו מאזן יצא לפני שאולמרט השיב לשאלות העיתונאים

יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כינס הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים בניו יורק, לאחר דיון במועצת הביטחון של האו”ם על תוכנית המאה של הנשיא טראמפ.

לצידו של אבו מאזן במסיבת העיתונאים ישב ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, אשר השתתף באירוע למרות הביקורת החריפה שנמתחה עליו מצד רבים בישראל  – ובהם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אבו מאזן יצא לפני שאולמרט השיב לשאלות העיתונאים, ואולמרט נותר לבדו.

אולמרט אמר בדבריו: “לא באנו לפה כדי לבקר את נשיא ארצות הברית או את ראש ממשלת ישראל. שאלו אותי רבות למה לשתף פעולה עם עבאס, התשובה פשוטה. תוכנית טראמפ מטרתה לעשות שלום בין ישראל לפלסטינים, אז אנו צריכים לדון עם הפלסטינים. עם מי נדון? הוא איש של שלום, מתנגד לטרור. לכן זהו המסר שאני רוצה להוציא. חשוב להקשיב לא רק לצד הרע אצל הפלסטינים”.

לדבריו, “תוכנית טראמפ יוצאת מתוך ההנחה של שתי מדינות. לכן אם זהו תנאי שמקובל על כל הצדדים, אז יש נתיב שיש לדון בו. השותף של ישראל למו”מ צריך להיות מחמוד עבאס. מי יהיה בצד הישראלי, נדע מאוחר יותר השנה”.

עם היוודע תוכניתם של אולמרט ואבו מאזן לערוך את מסיבת העיתונאים –  הגיב נתניהו: “אולמרט כראש ממשלה, היום יועצו הקרוב של בני גנץ, הציע לאבו מאזן את הכותל. זה לא ייאמן. עכשיו הוא הולך לאבו מאזן לסכל את עסקת המאה. אני קורא לגנץ להתנתק מאולמרט כבר”.

שגריר דני דנון הגיב על מסיבת העיתונאים: “דווקא ביום שבו אבו מאזן נכשל בניסיון שלו להוביל מהלך מדיני באו״ם נגד מדינת ישראל, בוחר אולמרט לתת רוח גבית לטרור המדיני של הפלסטינים. זו פגיעה לא רק בישראל אלא גם בארה״ב שהציגה תוכנית חשובה לשלום במזרח התיכון”.