תחקיר אירוע ההצפה החמור שהתרחש במהלך הסערה בחודש שעבר בבסיס חצור, כאשר נגרם נזק בשווי של 30 מליון שקלים לשמונה מטוסי קרב, מגלה כי ניתן היה למנוע את המחדל.
על פי הדיווח בחדשות 12, התחקיר גילה כי לו היו סוגרים את הסכרים שחוצצים בין הנחל למסלולים עליהם חנו המטוסים, האירוע החמור לא היה קורה והיה נחסך הנזק הרב שנגרם.
עוד התברר כי משאבות שהותקנו בדת”קים (-דירים תת קרקעיים בהם מאוחסנים המטוסים) שבבסיס נסתמו בבוץ ולא פעלו.
עוד נקבע, כי מפקד הבסיס כשל כשלא ביצע הערכת מצב ולא העביר את הבסיס לכוננות דרגה 3 – היערכות לשיטפון.
בתחקיר נקבע עוד, כי חיל האוויר כשל כשלא רתם את המועצות האזוריות ורשות הניקוז לטפל בנחל מבעוד מועד.
בעקבות התחקיר הוחלט בחיל האוויר לבנות ‘פקודת שיטפון’ שלא הייתה קיימת, וזאת במטרה להיערך באופן הנכון ביותר, כדי למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד.
בתוך כך התקיים היום (שלישי) בבסיס חצור טקס חילופי מפקדים.
אל”מ ע’, מפקד הבסיס, ביקש לסיים את תפקידו בעקבות האירוע – ויחד איתו נקבע ששלושה מפקדי טייסת לא עשו את שנדרש כדי למנוע את ההצפה.
במקומו מונה היום למפקד הבסיס אל”מ ת’.