“קם יורש להיבה יזבק”: עמית סגל התכתש עם בת הסופר המפורסם

הפרשן עמית סגל תקף את דברי הפרופ' קרמניצר לפיהם פגיעה בחיילי צה"ל אינה טרור • פרופ' עוז-זלצברגר, בתו של הסופר עמוס עוז, תקפה את סגל - והוא לא נותר חייב
אבי כץ
ט"ז שבט התש"פ / 11.02.2020 20:10

עימות חריף פרץ היום (שלישי) ברשת הטוויטר בין פרופ’ פניה עוז זלצברגר, בתו של הסופר עמוס עוז ז”ל,  ובין הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12,  עמית סגל, על רקע דברים שכתב סגל על פרופ’ מרדכי קרמניצר.

הרקע לעימות היו דברים שכתב קרמניצר במאמר שפורסם אתמול, לפיהם “לא ניתן לקיים בישראל דיון בשאלה הלגיטימית והרצינית: האם התקפות של פלסטינים על מטרות צבאיות הן מעשי טרור”.

בתגובה לדברים צייץ עמית סגל:  “מפעל חייו של מרדכי קרמניצר: הכרה בהרג חיילים בידי מחבלים כאירוע לגיטימי. המאמר הבוקר לא היה הראשון. הנה עוד אחד. קם יורש להיבה יזבק”.

בתו של הסופר עמוס עוז, ההיסטוריונית פרופ’ פניה עוז-זלצברגר, תקפה את סגל ורמזה שדבריו הם הסתה.

“עמית סגל הוא אחד האנשים שיום אחד ירחצו בנקיון כפיהם, כמו ליידי מקבת, אבל כתם הדם יסרב לרדת”, צייצה עוז-זלצברגר.

“קרמניצר ציטט אבחנה משפטית תקפה בין חייל לאזרח. אין בה שום לגיטימציה להרג. סגל לא טיפש, מבין מצויין את לשון החוק הישראלי והבינלאומי, ומתיר את דמו של אדם ישר-דרך בעבור חופן פיברוטים”, הוסיפה.

סגל הגיב לציוץ וכתב: “פניה, קרמניצר התקומם נגד הטענה שטרור הוא ההפך מהדמוקרטיה, מקדיש את מיטב כישוריו כדי לשכנע את הישראלים שפגיעה בחיילים איננה טרור (אגב, גם מתנחלים? גם בני משפחת פוגל?), ואני ליידי מקבת? מה עם קצת הגינות אינטלקטואלית?”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות