הקבינט אישר: הפסקת אש עד חצות • חמאס: לא מקובל עלינו

זמן קצר לאחר שחמאס הודיע כי "אין הפסקת אש" וירה מטח רקטות לעבר השפלה והדרום, אישרו חברי הקבינט: מאריכים הפסקת האש ב-24 שעות • השרים בנט, ליברמן ואהרונוביץ התנגדו להחלטה • פצוע קשה מנפילת פצמ"ר במועצת שדות הנגב • בזמן ההפוגה הוצאו מהריסות מבנים שהופצצו בעזה מאות הרוגים • דובר החמאס: "הפסקת אש הומניטרית שאיננה כוללת את נסיגת כוחות הכיבוש, איננה מקובלת עלינו לחלוטין"
אליעזר היון
כ"ט תמוז התשע"ד / 26.07.2014 21:03

הקבינט אישר הלילה (מוצ”ש) את בקשת האו”ם להארכת הפסקת האש ההומניטרית עד יום ראשון בלילה בחצות, וזאת למרות מטח רקטות שנורה אמש לעבר הדרום והשפלה, ומטח נוסף שנורה לעבר המועצה האזורית אשכול – ממנו נפצע קשה אדם אחד.

גורמים מדיניים הבהירו כי גם במהלך ההפוגה ימשיכו כוחות צה”ל לפעול לנטרול מנהרות הטרור.

השרים נפתלי בנט, אביגדור ליברמן ויצחק אהרונוביץ’ התנגדו להארכת הפסקת האש.

זמן קצר לאחר החלטת הקבינט, הבהיר דובר חמאס כי ארגונו אינו מקבל את הפסקת האש. בהודעה שפרסם בערוץ ‘אל אקצה’ אמר דובר החמאס: “כל הפסקת אש הומניטרית שאיננה כוללת את נסיגת כוחות הכיבוש מרצועת עזה, תוך מתן אפשרות לאזרחים לשוב לבתיהם ופינוי הפצועים, איננה מקובלת עלינו לחלוטין”.

מוקדם יותר, בשבת בערב, אישרו השרים את הארכת הפסקת האש, שהחלה ב-8:00 בבוקר – בארבע שעות נוספות, עד חצות. אולם בעוד ישראל דנה על הארכת הפסקת האש, הודיע דובר חמאס כי “אין הפסקת אש”, והארכתה בארבע שעות נוספות היא מהלך חד-צדדי של ישראל.

לדבריו היה גם ביטוי בשטח:  חמאס החל לשגר בשעה 20:00 פצמ”רים ליישובי עוטף עזה, ואחר-כך שיגר רקטות  גם לאזור השפלה ואשקלון.  כיפת ברזל ביצעה יירוטים. מירי הרקטות נפצעו שני אזרחי במועצה אזורית שדות נגב, אחד במצב קשה והשני במצב קל.

במהלך הלילה האחרון, הסכים ראש הממשלה בנימין נתניהו לבקשתו של שר החוץ האמריקני ג’ון קרי להפסקת אש הומניטארית. לבקשה הסכים גם חמאס. חברי הקבינט מדיני-בטחוני אישרו הערב במשאל טלפוני את הארכה עד חצות.

שר החוץ ליברמן אמר בראיון לערוץ 2 היום: “עדיין יש חופש פעולה; אני לא יודע לכמה זמן, אבל הצלחנו להביא לשלושה שבועות של חופש פעולה וזה הישג שרבים הביעו לגביו ספקות”. הוא הוסיף כי ישראל חייבת להיות בטוחה “שחמאס לא יתחיל לחפור מנהרות מחדש ושייצור הרקטות ארוכות הטווח נעצר. בלי זה – אסור לנו להפסיק”. 

במהלך ההפוגה המשיך צה”ל בפעילות לנטרול המנהרות.

מאז החלה הפסקת האש הבוקר, התאפשר לתושבי רצועת עזה לצאת ולהצטייד במזון ובמים.

במקביל, הוצאו מהריסות מבנים שהופצצו יותר מ-130 גופות. לפי דובר משרד הבריאות בעזה, עלה מניין ההרוגים הפלסטינים מאז תחילת מבצע ‘צוק איתן’ ליותר מאלף. בבית חאנון שבצפון הרצועה הוצאו מבין ההריסות 33 הרוגים.

הפלסטינים דיווחו היום כי בשעות הבוקר נהרג נכדו של מייסד ומנהיג תנועת חמאס לשעבר אחמד יאסין בהפצצה של חיל האוויר. על פי הדיווח, מדובר בחוסאם עבד אלרייני יאסין, נכדו בן ה-15. לפני ארבעה ימים נהרג נכד אחר בהפגזה ברצועת עזה.

במקביל נערכו הפרות סדר גם בשטח ישראל. בשכונות צור באהר, אבו-טור, סילוואן ואיסוועיה, יידו צעירים ערבים רעולי פנים מיידים אבנים ובקבוקי תבערה, כוחות משטרה מפנים את המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. מן המהומות נפגע שוטר אחד באורח קל מפגיעת אבן, מפונה לטיפול רפואי.

הפרות סדר ארעו גם בבית חנינא ושועפט, שם הושלך בקבוק תבערה לעבר הרכבת הקלה. כח משטרה מפזר את המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה אמריקה לא מבינה שאין מה לעשות חוץ מלהמשיך במלחמה???
    26/07/2014 23:08
    noko
  1. אי אפשר לעשות שלום עם ערבים!