היועץ המשפטי התנגד, אך הממשלה אישרה: ועדה לבדיקת תפקוד מח”ש

למרות הודעת מנדלבליט כי קיימת מניעה משפטית להקים את ועדת הבדיקה הממשלתית על תפקוד מח"ש - החליטה הממשלה על הקמתה • לוין עקץ: "האם תבטיח שהשופט שימונה לא יהיה מרשימת התפוצה של שי ניצן?"
אריה ריבקינד
י"ד שבט התש"פ / 09.02.2020 16:31

ממשלה אישרה בצהריים (ראשון) את הצעתו של שר המשפטים אמיר אוחנה להקים ועדת בדיקה ממשלתית – שתעסוק בתפקוד המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח”ש), זאת בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שהביע את התנגדותו למהלך לפני הבחירות.

בישיבת הממשלה התפתח עימות בין כמה שרים ליועץ המשפטי לממשלה.

שר המשפטים אמיר אוחנה, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ושר התיירות יריב לוין רמזו כי מנדלבליט, או אנשים מטעמו, הדליפו את פרטי החקירה על הריגתו של סלומון טקה.

בתגובה להאשמות, היועץ איים לעצור את הדיון.

ארדן פנה למנדלבליט בישיבה ואמר: “אתם מסרסים את הממשלה. אם מח”ש לא היה גוף של הפרקליטות, היה ניתן לעשות זאת בתקופת בחירות”.

יריב לוין אמר: “לא נקבל סט כללים אחד לאופוזיציה וסט כללים אחר לממשלה. אתם עושים שימוש לרעה בכללים שלכם. התקדימים שאתם יוצרים, יביאו לנזק אדיר”.

לוין הוסיף: “גילינו פתאום שבכנסת אין בעיה להקים ועדות סמוך לבחירות בתהליך שנמצא בליבת הבחירות, ובאופן ששולל מאדם זכות בסיסית שמוקנית לו בדין. מסתבר שאין בעיה לקבל החלטות בעניינים משפטיים של שרים ונבחרי ציבור תוך כדי בחירות, כתב אישום בבחירות ואפילו כשראש הממשלה בחו״ל בשליחת מדינית חשובה, באותו יום חייבים לרוץ ולהשלים תהליכים, גם זה בתוך בחירות”.

מעבר להתנגדותו להקמת הוועדה, מנדלבליט מתנגד גם ששופט השלום בדימוס הרן פיינשטין יעמוד בראשה, בשל התבטאויותיו נגד הפרקליטות.

מנדלבליט ציין כדוגמה את הפוסטים שכתב השופט פיינשטין בפייסבוק, בהם נאמר בין השאר: “היום איבדתי את שארית האמון שהיה לי בנציגי התביעה האמונים על אכיפת החוק באופן ראוי. אסור להתפתות לדברי החלקלקות של שומרי הסף למיניהם”.

לוין לא ויתר והתייחס להצעת היועץ כי בראשות הוועדה יעמוד שופט עליון: ״לדעתך רק שופטי העליון יודעים להבדיל בין טוב לרע ורק הם ממלכתיים ויכולים להכריע בניגודי עניינים, כולם בני אדם בסוף – האם תבטיח שהשופט שימונה לא יהיה מרשימת התפוצה של שי ניצן?”, עקץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות