מנדלבליט נכנע: כבר לא מתנגד למינוי אלדד למ”מ פרקליט המדינה

היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי הוא מסיר את התנגדותו למינוי דן אלדד לממלא מקום פרקליט המדינה • מנדלבליט במכתב לפרקליטות: "הסברתי לשר שהמינוי אינו ראוי, אלדד שגה כשקיבל אותו" • למרות זאת "החלטתי - לא בלי היסוס - כי במצב הדברים הנוכחי, לא אעמוד על התנגדותי"
יוני גרין
י' שבט התש"פ / 05.02.2020 19:28

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שלח היום (רביעי) מכתב לחברי הנהלת פרקליטות המדינה ובו ציין כי הוא מסיר את התנגדותו למינוי עורך הדין דן אלדד לממלא מקום פרקליט המדינה.

במכתב התייחס מנדלבליט להחלטת השר למנות את אלדד, שלא היה ברשימת המועמדים עליהם המליץ – וכתב: “בחוות דעת משפטית מפורטת שהעברתי לשר המשפטים בנושא, לפני כחודשיים, הבהרתי כי לנוכח המאפיינים המיוחדים של תפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה, נדרש שהמינוי האמור יעשה – לכל הפחות – בהיוועצות עם היועץ המשפטי לממשלה”.

לדבריו, “מינויו של ממלא מקום פרקליט המדינה בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה לא רק שאינו תואם את הנורמות המשפטיות המתחייבות, אלא אף מעלה חששות כבדים ביחס להשלכות על  אמון הציבור בעצמאות עבודתה של מערכת התביעה”.

עם זאת, הוא הודיע כי “מתוך תחושת אחריות.. ומתוקף תפקידי כמי שעומד בראש מערכת אכיפת החוק, החלטתי – לא בלי היסוס – כי במצב הדברים הנוכחי, האינטרס הציבורי במניעת פגיעה נוספת בעבודת הפרקליטות – לא אעמוד על התנגדותי”.

כפי שדווח בחרדים 10, שר המשפטים אמיר אוחנה החליט ביום ראשון למנות את מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, עו”ד דן אלדד, לתפקיד מ”מ פרקליט המדינה.

החלטת אוחנה התקבלה בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שהציע למנות בכירים אחרים לתפקיד.

היועץ המשפטי לממשלה אף הזהיר את שר המשפטים, כי תהיה מניעה משפטית למינויו של דן אלדד לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה.

עו”ד אלדד מכהן כ-27 שנים בפרקליטות בשורה של תפקידים שונים החל מטרום ההתמחות ועד לתפקיד הרם בו הוא מכהן כעת. משנת 2013 הוא חבר בכיר בהנהלת הפרקליטות מתוקף תפקדו כמנהל המחלקה הכלכלית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות