‘אלעד מאורת סמים’: צברי התפטר מיו”ר הוועדה למאבק בסמים

אריה ריבקינד
|
ז' שבט התש"פ / 02.02.2020 15:32
ברק צברי, חבר מועצת אלעד, הודיע לישראל פרוש: מתפטר מראשות הוועדה למאבק בסמים בעיר החרדית, כי “אתה מונע ממני פעילות נאותה ומינימלית” • “מצד אחד רואים הכספים שנשפכים על אירועים שכל מהותם יח”צ, ומצד שני שומעים על עוד ועוד קטינים ונוער שמסתבכים עם החוק”

ברק צברי, חבר מועצת העיר אלעד מסיעת ‘ישי’, הודיע הבוקר (ראשון) לראש העיר ישראל פרוש, כי הוא מתפטר מראשות הוועדה למאבק בסמים בעיר החרדית.

“מתחילת הקדנציה אני מבקש שוב ושוב לדעת מה נעשה עם הנוער שלנו בשנים האחרונות”, פתח צברי את מכתבו, המתפרסם בחרדים 10. “בנוסף, מדי שנה ישנה חובה לקיים לפחות כינוס ועדה אחת וגם שם ביקשתי חומר לפני כינוס הוועדה אך ללא הועיל”.

לדברי צברי, “בשבועות האחרונים הצלחתי לקבל מספר נתונים המדאיגים מאוד אותי כתושב העיר וכחבר עירייה – והכי חשוב כאבא (מטעמים ברורים לא אמסור את המקור).

“כאחד שמבין את ההשלכות הקשות לאי התנהלות תקינה או לחוסר מעש בנושא רגיש זה, אינני מוכן לקחת אחריות יותר על ההפקרות של הנוער”.

חבר המועצה ציין: “מצד אחד רואים את הכספים שנשפכים על אירועים שכל מהותם זה יחסי ציבור, ומצד שני שומעים על עוד ועוד קטינים ונוער שמסתבכים עם החוק, או כפי שכינה את זה אחד השוטרים: ‘אלעד נהפכה למאורת סמים'”.

צברי מדגיש במכתבו: “אינני מוכן אפילו ששמי יתנוסס כיו״ר הועדה בזמן שאתה מונע ממני פעילות נאותה ומינימלית בנושא. אי לכך אני מגיש את התפטרותי מראשות הועדה ואני מאוד מקווה שאכן יגיעו ימים יפים ונקיים מסמים באלעד היקרה לנו”.

חבר העירייה ברק צברי אומר לחרדים 10: “ניסיתי להיות מאוד עדין ומנומס במכתב ההתפטרות ששלחתי לראש העיר. אבל נדמה שבזמן שראש העיר משנע מבנים בשביל ישיבות חסידיות, הוא צריך לחשב מסלול מחדש – וזה הזמן לתת את הדעת והתקציבים עבור הנוער הנושר שמוצא מפלטו בסמים.

“בהחלט עצוב שבזמן שראש העיר דואג למבנים לחסידויות, ללא שום קשר לעיר, הנוער שלנו נופל בין הכיסאות”.

אין זו פעם ראשונה שבעיית הסמים באלעד עולה לכותרות.

לפני כשלוש שנים העניק ראש העיר אלעד ראיון נרחב לעיתון ‘גלובס’,  במהלכו פרס בפני המראיין היגדים חושפניים על העיר שהוא עומד בראשה.

במהלך הראיון הודה פרוש כי בעיר החרדית קיימים ליקויים קשים – ביניהם בעיות של נוער נושר, אלימות, בעיית סמים קשה ופשע.

“לצערי, נפלנו פה”, אומר פרוש, “יש המון סמים, המון ‘נייס גאי’. לקחתי את הילדים האלה עליי. יש המון ילדים שנפלטו. אני מסתובב בלילות מחפש אותם, לוקח ועוזר להם. מי שעושה בגרות, אני מסדר לו עבודה”.

פרוש נשאל בכמה נערים מדובר וענה ללא היסוס: “מאות”.

כלומר, בעיר החרדית אלעד, ישנם מאות נערים המשתמשים בסמים אליבא דראש העיר החרדי שלה.

ראש העיר אפיין סוציולוגית את השכבה החלשה של רבים מהתושבים בעירו. הוא הסביר: “רבים מהם יוצאי בת ים, פרדס כץ וכדומה”, ולא פעם קורה שההורים חוזרים בתשובה, לפעמים יושבים בכלא, אבל הילדים לא, וזה מה שיוצר את הבעיות.

מעיריית אלעד לא התקבלה תגובה לפניית חרדים 10.