הפרשנים הפוליטיים מלגלגים על גנץ: איך תביא לאישור המליאה?

יו"ר כחול לבן הצהיר שבשבוע הבא יביא לכנסת לאישור את התוכנית המלאה של הנשיא טראמפ - וגרר הרמת גבות מצד הכתבים והפרשנים הפוליטיים: "ניתן להגיש רק הצעות חוק מטעם הממשלה" • ח"כ מיקי זוהר: "מי שמתיימר להיות ראש הממשלה חייב ללמוד איך הכנסת עובדת"
אבי כץ
ג' שבט התש"פ / 29.01.2020 21:41

יו”ר כחול לבן, ח”כ בני גנץ אמר הערב (רביעי), בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי, כי בשבוע הבא יביא לכנסת לאישור את התוכנית המלאה של הנשיא טראמפ – וגרר הרמת גבות מצד הכתבים והפרשנים הפוליטיים.

“אני קורא נכון?”, תהה הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין. “למיטב ידיעתי בפגרת הכנסת ניתן להגיש רק הצעות חוק מטעם הממשלה”.

עקיבא נוביק, כתב הכנסת של חדשות 13: “לא ברור איך בדיוק גנץ מתכוון להביא לאישור המליאה בשבוע הבא. כמדומני שבתקופת בחירות אפשר להביא רק הצעת חוק ממשלתית. יכולים רק להביא את זה כחוק של ועדת חוץ ובטחון באישור מיקי זוהר ואדלשטיין. או ליזום דיון סמלי והצבעה סמלית בלי חוק, אבל גם זה טעון אישור של אדלשטיין”.

זאב קם, כתב הכנסת של ‘כאן חדשות’, לגלג: “גנץ יכול להביא את תכנית המאה לאישור הכנסת בשבוע הבא בדיוק כמו שמחלקי התה והקפה בכנסת יכולים להביא את התכנית לאישור הכנסת בשבוע הבא”.

אחר כך הבהיר “למי שלא הבין את הציניות. שום דבר לא יכול לעלות להצבעה במליאת הכנסת בלי אישור יו”ר הכנסת. על אחת כמה וכמה כשמדובר בהצעת חוק פרטית. זה פשוט לא בידיים של גנץ או של כל ח”כ אחר לצורך העניין”.

ח”כ מיקי זוהר הזדרז גם הוא להגיב על ההצהרה של יו”ר כחול לבן: “גנץ מביך את עצמו בכך שהוא מנסה לקחת את הקרדיט שמגיע לרה״מ נתניהו. למי שתוהה, הוא לא יכול להביא את התוכנית להצבעה בכנסת אלא אך ורק הממשלה יכולה בהתאם לתקנון הכנסת.

“הם מנסים שוב לשנות את הכללים, בעזרת ה’ הפעם זה לא יילך להם. מי שמתיימר להיות ראש הממשלה חייב ללמוד איך הכנסת עובדת”.

דפנה ליאל, כתבת הכנסת של חדשות 12, הביאה את התירוץ: “בכחול לבן מבהירים שמדובר בהצהרה של הכנסת ולא בחוק. בקיצור, רוצים בעיקר לחזור לשיח. סיפוח לא יצא מזה. מנסים להביך את נתניהו בכך שהימין מתנגד לתוכנית טראמפ במלואה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות