מצמרר: 160 מטפלות עם עבר פלילי שלא מאפשר עבודה עם פעוטות

ביום פתיחת הרישום למעונות כדאי שתדעו: בחודשים האחרונים נבדקו כ־9,000 רישומים פליליים של כל אנשי הצוות המעורבים במעון, לרבות מטפלות ומנהלי מעונות • ראש האגף למעונות יום במשרד העבודה והרווחה: "מסדירים תחום שהיה פרוץ במשך 70 שנה"
חרדים 10
כ"ט טבת התש"פ / 26.01.2020 11:57

160 מטפלות בעלות עבר פלילי נמצאו בבדיקות הרישום הפלילי שערך האגף למעונות יום ולמשפחתונים במשרד העבודה והרווחה. לחלקן עבירות אלימות נגד קטינים, שימוש בסמים ועוד. כך חושף הבוקר (ראשון) נועם (דבול) דביר, כתב החינוך והרווחה של ‘ישראל היום’.

במסגרת חוק הפיקוח הקימו במשרד העבודה והרווחה מאגר מידע ובו שמות ופרטים של מטפלות שאסור להן לעבוד בתפקיד ולהיות במגע עם פעוטות, וכן של גברים ונשים שנאסר עליהם לנהל מעונות יום.

במהלך החודשים האחרונים נבדקו כ־9,000 רישומים פליליים של כל אנשי הצוות המעורבים במעון, לרבות מטפלות ומנהלי מעונות.

מהבדיקה עלה, כי 160 מטפלות נמצאו בעלות עבר פלילי בעבירות חמורות, שמפאת חומרתן אינן ראויות לעבוד עם פעוטות.

מקרב המטפלות אפשר למנות 47 מטפלות עם עבירות של אלימות נגד קטין חסר ישע , 72 עם רישום על עבירות אלימות ו־49 עם רישום על עבירות גניבה.

עכשיו, עם תחילת הרישום למסגרות, אפשר רק להצטמרר מהמחשבה שאותן מטפלות היו מגיעות לעבוד עם הפעוטות.

מדובר במאגר מידע חסוי, שבו פרטיהם של אנשים שנאסר עליהם לעבוד עם פעוטות. המאגר עם הרישומים הפליליים, השייך למשרד העבודה והרווחה, רשום בחוק ואינו גלוי לציבור הרחב.

ההליך נעשה בצורה כזו שבעל המעון מעביר למשרד העבודה והרווחה את שם העובד, והמשרד הוא זה שעושה את הבדיקה עם הגורמים המשטרתיים ובסיומה מקבל החלטה בנוגע להעסקתם של המטפלת או המטפל.

במשרד העבודה והרווחה שבים ומתריעים כי מעונות יום אשר לא יעמדו בתקנות ובבדיקה המתבקשת לאי־רישום פלילי, יהיו חשופים בפני העמדה לדין והמעון ייסגר לאלתר.

ראש אגף מעונות יום ומשפחתונים במשרד העבודה והרווחה, אמיר מדינה, אומר: “אנחנו מסדירים תחום שהיה פרוץ במשך 70 שנה. מטבע הדברים היישום הוא מורכב ורגיש, אבל אנחנו ממשיכים בכל הכוח כשטובת הפעוטות – וזו בלבד – לנגד עינינו. יצאנו בקריאה למפעילי המעונות בואו לקבל הכשרות על חשבון המדינה, בואו להירשם, ועדיין לא קיבלנו מענה מלא מכולם. נבהיר כי לא נהסס להשתמש בכל הכלים שהמוחוקק העמיד לרשותנו כדי לוודא שצוותי המעונות בכלל המסגרות יעמדו בדרישות החוק”.

הוא הוסיף: “לאחרונה אנו עדים למגמה גוברת של הורים, שמעורבים יותר בפעילות ומבררים על מסגרות ועל עמידתן בהוראות החוק. אנו מברכים על מגמה זו ורואים בהורים מכפיל כוח חיוני בתהליך הזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות