האיש בעל 99 הנשמות: ניצל מתאונות אוויר, ים, גז וטרור

זו לא אגדה: סיפור חייו האמיתי של בריטי בשם איאן פודרי, שניצל במהלך חייו מסדרה ארוכה של אסונות • רכבות שהתרסקו, מטוסים שעלו בלהבות, פיצוץ בלוני גז, היחלצות מהתקפות טרור - וזו רק חלק מהרשימה • "כשאני נכנס למסעדה, אנשים מתחילים להתפלל"
אליעזר היון
כ"ו תמוז התשע"ד / 24.07.2014 18:05

מי שמע על התחביב המוזר – משחק עם המוות? העיתון דיילי מייל ואתר wtf מביאים את סיפורו המעניין של איאן פודרי הבריטי או כפי שהוא מכונה בידי חבריו ‘מיסטר קטסטרופה’, שהמוות לא מפסיק לצעוד בעקבותיו.

לפורדי שקיבל ב’דיילי מייל’ את השם “האיש בעל 99 הנשמות” יש היסטוריה מרתקת של התכתבות עם המוות. המקרה הראשון היה כאשר היה בן 11, ונסע עם כיתתו לסקוטלנד. פודרי וחבריו הגיעו ברגע האחרון לרכבת עלו עליה עם סגירת דלתותיה ושעה לאחר מכן שמעו כי הרכבת שהגיעה מיד אחר כך התרסקה. שנה לאחר מכן עלה שוב פודרי עם חבריו לרכבת, ושוב הרכב העוקבת התרסקה באחת המנהרות.

מקרה? ארוע חריג? לא ממש. פודרי שבינתיים הספיק להתחתן סעד עם אשתו במסעדה בקובנט גארדן שבלונדון. יום למחרת, באותה השעה, ובאותו מקום, התפוצצה במסעדה פצצה שהוטמנה על ידי המחתרת האירית (IRA), אדם אחד נהרג וחמישה נפצעו.

המסעדה המסעדה בה ארע הפיצוץ של המחתרת האירי. צילום: אתר הדיילי מייל

אסונות [כמעט] אוויריים

חלפו שלש שנים, ופודרי החליט ללמוד טיסה, החלטה די תמוהה לאדם במצבו. יום לאחר אחד מהשיעורים פותח פודרי עיתון ומגלה שהמדריך האישי שלו, התרסק אמש למוות עם תלמיד אחר במטוס ממנו ירד שעה קודם לכן. הסיבה: תקלה טכניס במטוס הלימוד, שארעה שעה לאחר סיום השיעור.

חוויותיו האוויריות של פודרי לא הסתיימו באסון המדריך. תקופה לא ארוכה לאחר מכן טס לאפריקה, ובעקבות טעות של פקח הטיסה בנמל כמעט ונחת מטוסו על מטוס אחר. בנסיעה אחרת לדנמרק השתפשף המטוס בו טס פודרי בכנף של מטוס אחר ושיכבת בידוד התנתקה ממנו ונפלה.

בשנת 2013 התנגש מסוק במנוף, הטייס ואדם אחד שנכח במקום נהרגו. פודרי ניחשתם נכון, היה שם 10 דקות בלבד קודם לכן.

בשנת 2010 נסע פודרי לאי כריתים. הוא התבונן בכרטיס הטיסה שלו וגילה להפתעתו שעל המושב שהיה רשום בכרטיס יושב כבר אדם מבוגר ליד אשתו. פודרי המנומס לא אמר מילה והתיישב במקום אחר. חצי שעה לאחר שהמטוס יצא לדרכו שמע פודרי צעקות ושעטת רגליים. התברר כי האדם שישב על מושבו של פודרי איבד את הכרתו ומת במהלך הטיסה.

בין מים לשמים

ומן האוויר לים: בשנת 1987 הפליג פודרי עם חבריו לבלגיה על גבי מעבורת. במהלך ההפלגה הרים פודרי את ידו ונגע בתקרת המעבורת. להפתעתו החלו לנשור ממנה חתיכות. לחבריו הוא אמר המעבורת הזו מפורקת, ושכח מן הסיפור. חודש מאוחר יותר צפה בטלויזיה וראה כי המעבורת בה נסע התהפכה וטבעה. 193 נוסעים ואנשי צוות מצאו את מותם בתאונה.

המעבורת המעבורת שהתהפכה. צילום: אתר הדיילי מייל.

שנה מאוחר יותר, ופודרי שעבד בחברת שליחויות העביר חבילה לבניין מסויים בלונדון. בתום היום צפה פודרי בטלויזיה וראה משדר חדשות בו דווח כי המחתרת האירית הטמינה פצצה מתחת הבנין בו נמסרה החבילה. שני אנשים נהרגו בהתפוצצות אותה החמיץ פודרי בדקות ספורות בלבד.

הבנין הבניין לאחר הפעלת המטען על ידי המחתרת האירית. צילום: אתר הדיילי מייל.

ההצלה מן הגז

בשנת 2006 יצאו פודרי ואשתו לאכול במסעדה. פודרי בחר מסעדה מסויימת וביקש להיכנס אליה אך אשתו התעקשה על מסעדה אחרת. פודרי נכנע לה, והם הסתובבו ופנו למסעדה השניה. לפתע אומרת האשה: איאן תסתובב: פודרי פנה לאחור וראה את המסעדה עולה בלהבות. מתברר כי בלון גז שהיה במקום התפוצץ וגרם לפציעתם של האנשים.

ארבע שנים מאוחר יותר ביקרו הזוג פודרי בסאן פרנסיסקו שבארה”ב. בדרך לעיר הגדולה עברו השנים בעיר קטנה הסמוכה לשדה התעופה ומשם הגיעו כעבור שעה לסאן פרנסיסקו. אז התברר להם כי בעיר זו פרצה זה עתה שריפה ענקית בעקבות פיצוץ של מצבורי גז, ו- 50 אנשים נהרגו. הזוג פודרי ביקרו במקום כזכור שעה קודם לכן.

פיצוץ בלוני הגז הרחוב לאחר פיצוץ בלוני הגז. צילום: אתר הדיילי מייל.

אני לא יודע אם אני אדם בר-מזל או אדם חסר מזל”, אמר פורדרי לכתבת הדיילי מייל, “אסונות רדפו אותי כל חיי. בכל פעם שקרה אסון אמרתי לעצמי: ‘הו, לא עוד פעם!’. הגעתי למצב שבו אני נכנס לפאב ואנשים שמכירים אותי ממלמלים תפילות”.

כיצד אתה מתמודד עם התחושה הזו שהמוות פוסע אחריך לכל מקום? “אם הייתי פרנואידי הייתי סוגר את עצמי בחדר סגור ולא יוצא ממנו. לפעמים אני מרגיש אחריות כשארועים מתרחשים בסביבתי ואני שואל את עצמי ‘אולי אם הייתי נשאר בבית זה לא היה קורה’? למרות שפיכות הדמים שקורית סביבי אני אופטימיסט לנצח”.

מטוס פודרי ליד מטוס קל. צילום: אתר הדיילי מייל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות