זו הסיבה שאדלשטיין קבע שהכנסת תדון בחסינות לביבי רק בשבוע הבא

יו"ר הכנסת הסביר מדוע ייכנס את המליאה רק ביום שלישי הבא: "בשבוע מדיני חשוב במהלכו מגיעים עשרות מנהיגים מהעולם, לא אאפשר במשכן התכתשות, שבכל מקרה היא פסולה"
אריה ריבקינד
כ"ב טבת התש"פ / 19.01.2020 18:32

יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע הערב (ראשון) על כוונתו לכנס את מליאת הכנסת בשבוע הבא, זאת  בעקבות הגשת 25 חתימות של חברי כנסת.

בהתאם להחלטתו, המליאה תתכנס ביום שלישי.

“כפי שאמרתי לפני שבוע – הליך הדיון בבקשת החסינות של ראש הממשלה הפך למזוהם. סיעות הבית יהפכו את דיוני ועדת הכנסת לתעמולת בחירות אסורה ובית המחוקקים יהפוך לג’ונגל. טעימה מרה מכך הורגשה בדיון שהתקיים בוועדה המסדרת לפני מספר ימים”.

לדבריו, “במסיבת העיתונאים שבוע שעבר הצהרתי: ‘לא אעכב ולא אזרז את הדיון. את כל ההחלטות אקבל על פי אותם ערכים בהם אני דוגל כל חיי ובהתאם להוראות החוק, תקנון הכנסת ופסיקה משפטית קיימת’. כך בדיוק פעלתי כעת. אף שאני חולק על עמדת היועץ המשפטי לכנסת, אני סבור שכדי לשמור על אמון מוסד יו”ר הכנסת על ידי כל סיעות הבית קיימת חשיבות לקבלה”.

הוא ציין עוד כי כינוס הכנסת לדיון בנושא פוליטי טעון בשבוע שבו מגיעים מנהיגי העולם לישראל, עלול ליצור ביזיון מיותר. “בשבוע מדיני חשוב בישראל, במהלכו מגיעים למדינה, וגם לכנסת, עשרות מנהיגים מהעולם, לא אאפשר במשכן הכנסת התכתשות, שבכל מקרה היא פסולה, ומהווה ביזוי בית המחוקקים. קל וחומר שלא אאפשר לקיים דיון בכנסת בנושא השנוי במחלוקת ביום השואה הבינלאומי שיחול ביום שני הבא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בקיצור: יולי איז א ליגינער
    20/01/2020 09:32
    טודרס
  1. א ליגינער