ברזיל נגד המבצע בעזה: החזירה את השגריר להתייעצות

משרד החוץ הברזילאי הודיע כי החליטו להחזיר את שגרירם בישראל להתייעצות • הסיבה: "הסלמה בלתי מתקבלת" בעזה • "מגנה בחריפות את השימוש הלא-פרופורציונלי בכוח שישראל עושה ברצועת עזה"
נחמן וייס
כ"ו תמוז התשע"ד / 24.07.2014 13:20

גם הם נגדנו. ברזיל החזירה את שגרירה בישראל להתייעצות בברזיל, בעקבות המבצע

משרד החוץ הברזילי, הודיע הבוקר, על השבת שגריר ברזיל בישראל, הנריקה פינטו לארצו, לצורך התייעצות, וזאת בשל “ההסלמה הבלתי מתקבלת”, במבצע בעזה.

בהודעת משרד החוץ נאמר: “ברזיל מגנה בחריפות את השימוש הלא-פרופורציונלי בכוח שישראל עושה ברצועת עזה. הדבר מסב מספר רב של נפגעים אזרחיים, בהם נשים וילדים”.

בנוסף, הודיעה ברזיל כי היא בשל “המצב החמור”, היא תומכת בהצעת ועדת זכויות האדם של האו”ם, להקמת ועדת בדיקה לביצוע פשעי מלחמה במהלך המבצע.

במשרד החוץ הגיבו בחריפות למהלך, “ברזיל נוקטת במהלך זה במוסר כפול, והופכת לחלק מהבעיה במקום לנסות לתרום לפתרון. התנהלות זו מסבירה מדוע ברזיל, שהיא ענק כלכלי ותרבותי, נותרת לא רלוונטית בזירה הפוליטית”,

בשבוע שעבר הודיעה ממשלת אקוודור כי שגרירה בישראל, גיירמו בסנטה, יוחזר לארצו.

במקביל, שר החוץ של טורקיה, אחמט דאווטאולו, בירך הבוקר “על החלטת מועצת האו”ם לחקור את פשעי המלחמה של ישראל”. דאווטאולו אמר כי “הזוועות שעושה ישראל צריכות להיחקר ללא שהות”. הוא קרא “לעצור מיד את המתקפה האכזרית בעזה”.

אבל בישראל לא ממש מתרגשים מוועדת החקירה הזו, ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא להחלטה “פארודיה שיש לגנותה”. שרת המשפטים ציפי לבני כתבה:”יש לי רק שתי מילים: חפשו אותי”

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות