משפחת החייל שנהרג דרשה: בכפר אז”ר הוקם בית עלמין חדש

הלווייתו של סמ"ר דניאל פומרנץ הי"ד, שנהרג בתקרית הנגמ"ש בעזה בלילה שבין שבת לראשון, טרם נערכה משום שהוריו רצו לקבור את בנם בכפר אז"ר • המשרד לשרותי דת אישר - והחייל ייקבר בבית עלמין חדש
כ"ו תמוז התשע"ד / 24.07.2014 11:15

סמ”ר דניאל פומרנץ הי”ד, בן 20, מכפר אז”ר ייטמן בבית עלמין יהודי-אזרחי (לא צבאי) שאושר בצידו המזרחי של הכפר.

בימים כתיקונם הביורוקרטיה שמלווה הקמה של בית קברות היא איטית ולוקחת לא מעט זמן. אבל בימים של מלחמה, כשזה מה שמבקשים הורים שאיבדו את בנם – התהליך מתקצר בצורה משמעותית.

הלווייתו של סמ”ר דניאל פומרנץ הי”ד, שנהרג בתקרית הנגמ”ש בעזה בלילה שבין שבת לראשון, טרם נערכה משום שהוריו רצו לקבור את בנם בכפר אז”ר. אלא שביישוב אין בית עלמין.

לשם כך, פנתה המשפחה אל לשכת סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, ואגף הקבורה במשרד לשירותי דת, התחילו לפעול בנושא מול עיריית רמת גן שכפר אז”ר נמצא בשטחה המוניציפאלי.

מי שאישרו את הבקשה מבחינת המדינה היו השר לשירותי דת, נפתלי בנט וסגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן.

בחוות הדעת נכתב: “אין בבדיקה זאת משום אישור או תחליף להחלטת המוסדות המוניציפאליים המקומיים המוסמכים לאשר תכנית זאת, והן סוברניים להחליט בהתאם לסמכותם. כמו כן, אין במכתבי זה לגרוע מן הצורך בהסדרת רישיון קבורה לגוף אשר יסדיר את הקבורה בבית העלמין בעתיד”.

המהלך אושר לאחר שהתקבל ייעוץ משפטי המתיר זאת, ולאחר שהוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית רמת גן נתנה היתר לצורך קבורת סמ”ר פומרנץ במקום.

לאחר שתשלים העירייה את ההסדרה של העניין והמצאת האישורים הנדרשים, יכיל בית העלמין כ-200 קברים שישמשו את תושבי כפר אז”ר.

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן אמר: “מיד כשקבלנו את בקשת המשפחה משרדנו עשה כל מאמץ לאשר אותה. אנחנו רואים בכך מצווה גדולה להביא מעט נחת למשפחה שאיבדה את יקירה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליבי עם המשפחה אבל למה לפגוע בשכונה שלמה?
    31/07/2014 13:56
    אייל
  1. אי אפשר להקים בית קברות במחטף ובכך לפגוע בתושבי שכונה שלמה שמשלמים את כל הונם כדי לקנות דירה. בזיון.
    ראש העיר זינגר הוא אולמרט 2.