משעל: “לא נסכים להפסקת אש בלי הסרת המצור”

ראש הלשכה המדינית של חמאס, ח'אלד משעל, דיבר בהצהרה לתקשורת שנערכה בקטאר, ושפע פנינים: "מדברים על פירוק חמאס מנשקו. לעולם לא נתפרק מנשקנו. אם רוצים לדבר על זה, יש לי שני תנאים: סיום הכיבוש בפלסטין ופירוק ישראל מנשקה" • "אומרים שאנחנו יורים טילים על אזרחים; אנחנו לא מכוונים לאזרחים אלא רק למטרות צבאיות" • "מי שבונה על כך שנישבר - טועה! אנחנו דורשים להסכים על הדרישות, ורק אז תהיה הפסקת אש"
יוני גרין
כ"ו תמוז התשע"ד / 23.07.2014 21:57

ראש הלשכה המדינית של חמאס, ח’אלד משעל, הודיע הערב (רביעי)  בהצהרה לתקשורת שמסר בקטאר, כי הוא מסכים להפסקת אש הומניטרית, אם תוצע להם. לדבריו, תנאי החמאס לתהדיה שכזו “הועברו לכל הגורמים הנוגעים בדבר. לא נוותר על דרישתנו לפתיחת מעברי הגבול”.

משעל שפע פנינים בהצהרתו: “מדברים על פירוק חמאס מנשקו. לעולם לא נתפרק מנשקנו. אם רוצים לדבר על זה, יש לי שני תנאים: סיום הכיבוש בפלסטין ופירוק ישראל מנשקה”.

על ירי הטילים על נשים וילדים אמר: “אומרים שאנחנו יורים טילים על אזרחים; אנחנו לא מכוונים לאזרחים אלא רק למטרות צבאיות”.

אחר כך התרברב: “אף אחד בעולם לא יכול לפרק את ההתנגדות מנשקה. היא הפתיעה באמצעות המנהרות, היא לא נרדמה בשמירה. כמה חיילים ישראלים הרוגים אתם רוצים שיחזרו בארונות כדי שיוסר המצור על עזה? כמה חיילים ישראלים אתם רוצים שניקח בשבי, כמו שליט ושאול?”

משעל הזהיר את נתניהו ויעלון ואמר: ” “אינשאללה, נתניהו ויעלון תועמדו לדין על הפשעים שלכם. עוד תגמרו בבתי דין בינלאומיים”.

משעל הוסיף: “קללת אללה תנחת על הפושעים והרוצחים. מתבלבלים פה בין התלייין לקורבן, הרי הכל התחיל אחרי שהם איבדו שלושה מתנחלים ואף אחד לא יודע מה קרה איתם.

“נתניהו שנכשל, שלא יכול היה להראות הישג, החליט לבחור ולפעול נגד חמאס, בזמן שאנחנו כיוונו את הפעולה שלנו נגד מתנחלים, שזה כבוד מבחינתנו, ואז הוא התיר לשרוף את מוחמד אבו חדיר.

“אחר כך הוא הלך לעזה, שלא עשתה כלום. שום דבר. בסל הכל הביעו כעס כי אנחנו עם אחד. לא היתה לו שום סיבה, מתוך חוסר האונים שלו לשחרר לחץ של הציבור הישראלי, וכמובן בלחץ של ליברמן. אני עכשיו מכנה את צה”ל צבא התוקפנות והכיבוש”.

הוא חזר על תנאי הארגון להפסקת אש: “יש לנו דרישות מוחלטות להפסקת אש, כולנו מקווים שתיפסק התוקפנות היום. אבל מי שבונה על כך שנישבר – טועה! אנחנו דורשים להסכים על הדרישות, ורק אז תהיה הפסקת אש. לא נקבל כל יוזמה להפסקת אש שלא תביא להפסקת המצור על עזה ולפתיחתם של המעברים. אנחנו מוכנים למות כשאהידים כדי להסיר את המצור מעל עזה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חחחחחחחחח
    23/07/2014 22:10
    111
  1. בדיחה מוצלחת של ח’אלד משעל,

  2. תפילה מיוחדת מהרב הצדיק ר' אליעזר ברלנד שליט
    24/07/2014 02:44
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. תפילה מיוחדת מהרב הצדיק ר’ אליעזר ברלנד שליט”א, מנהיג קהילת “שובו בנים”, ממקום שהותו ביוהנסבורג. לדבריו, מלחמה כזו לא הייתה כבר עשרות שנים, כאשר כל הארץ נהפכה לחזית וכל ערי ישראל ומושבות ישראל חשופים לחיצי אויבינו ואין לנו על מי להשען אלא אך ורק על אבינו שבשמים.

    רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם כֹּל יָכוֹל אֲחַרֵי שׁוֹאָה אַיוּמָה שֶׁל 6 מִלְיוֹן יְהוּדִים שֶׁחָתְכוּ אוֹתָם לְחַתִּיכוֹת חַתִּיכוֹת וְשָׂרְפוּ אוֹתָם בְּכָל מִינֵי שְׂרֵפוֹת וְהָפְכוּ אוֹתָם לְאֵפֶר שֶׁפִּזְרוּ אוֹתוֹ עַל הַכְּפוֹר וְהַקֶרַח כֵּן גַם עַכְשָׁיו כָּל אוּמוֹת הָעוֹלָם נֶגְדֵנוּ כְּמוֹ שֶׁנֶאֱמַר “לְכוּ וְנַכְחִידֵם מִגּוֹי וְלֹא יִזָּכֵר שֵׁם יִשְׂרָאֵל עוֹד” וְעַכְשָׁיו נוֹעֲצוּ לֵב יַחְדָּו כָּל אוּמוֹת הָעוֹלָם לְלֹא יוֹצֵא מִן הַכְּלַל מִאַמֶרִיקָה וְעַד רוּסְיָה מֵאֵירוֹפַּה וְעַד אַפְרִיקָה כוּלָם בְּלֵב אֶחָד וּבְמַחֲשָׁבָה אַחַת לֹא לְהַשְׁאִיר זֵכֶר מִכָּל עַם יִשְׁרָאֵל.

    וְכָעֵת אֵין לָנוּ עַל מִי לְהִשָׁעֵן אַך וְרַק עַל אָבִינוּ שֶׁבַּשָׁמַיִם וְאֵין לָנוּ מִבַּלְעַדֵי ה’ שׁוּם גוֹאֵל וּמוֹשִׁיעַ וְצִפִּיָּתֵנוּ הָבֶל לְעֶזְרַת אוּמוֹת הָעוֹלָם וְנֶהֱפַכְנוּ בְּעֵינֵי כוּלָם לְלַעַג וּלְקֶלֶס מוֹאָב עַמּוֹן גְּבָל וַעֲמָלֵק פְּלֶשֶׁת עִם יֹשְׁבֵי צוֹר כוּלָם לְלֹא הֶבְדֵל גֶזַע וּמִין רוֹצִים אַך וְרַק לְהַכְחִידֵנוּ מֵעַל פְּנֵי הָאֲדָמָה וְלֹא יִזָכֵר שֵׁם יִשְׂרָאֵל מֵעַל פְּנֵי [הָאֲדָמָה].

    אָנָא ה’ חַדֵשׁ לָנוּ אֶת הַשְׁבוּעָה שֶׁנִשְׁבַּעְתָּ לְאֲבוֹתֵינוּ אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתָּ לָהֶם בָּךְ כְּכוֹכְבֵי הַשָּׁמָיִם אַרְבֶּה אֶת זַרְעֲכֶם לַמְרוֹת שֶׁאֵין אָנוּ רְאוּיִים אָנָא ה’ עֲשֵׁה נָא עִמָנוּ חֶסֶד חִנָם וּמַתְּנַת חִנָם כְּמוֹ שֶׁאָמַר מֹשֶׁה רַבֵּינוּ עָלָיו הַשָלוֹם “וָאֶתְחַנַּן אֶל ה’ בָּעֵת הַהִוא לֵאמֹר” שֶׁהֵם 515 תְּפִילוֹת כָּפוּל שֶׁבַע שֶׁהֵם 3605 תְּפִלוֹת שְׁכָּלְלוּ כָּל מַה שֶׁיִקְרֶה לְעַם יִשְׂרָאֵל עַד סוֹף כָּל הַדוֹרוֹת וְגַם עַל מִלְחָמָה נוֹרָאָה זוּ שֶׁלֹא הָיְתָה כָּמוֹהָ כְּבַר עֲשְׂרוֹת שָׁנִים וְכָל הָאָרֶץ נֶהֶפְכָה לְחַזִית וְכָל עָרֵי יִשְׂרָאֵל וּמוֹשָׁבוֹת יִשְׂרָאֵל חַשׂוּפִים לְחִצֵי אוֹיבֵינוּ לְלֹא עוֹזֵר וְסוֹמֵך.

    אָנָא ה’ אֶחָד נִשְׁבַּעְתָּ לְדָוִד עֲבְדְךָ “מָצָאתִי דָּוִד עַבְדִּי בְּשֶׁמֶן קָדְשִׁי מְשַׁחְתִּיו, וְכַתּוֹתִי מִפָּנָיו צָרָיו וּמְשַׂנְאָיו אֶגּוֹף, וֶאֶמוּנָתִי וְחַסְדִּי עִמּוֹ וּבִשְׁמִי תָּרוּם קַרְנוֹ, וְשַׂמְתִּי בַיָּם יָדוֹ וּבַנְּהָרוֹת יְמִינוֹ, הוּא יִקְרָאֵנִי אָבִי אָתָּה קֵלִי וְצוּר יְשׁוּעָתִי, אַף אָנִי בְּכוֹר אֶתְּנֵהוּ עֶלְיוֹן לְמַלְכֵי אָרֶץ, לְעוֹלָם אֶשְׁמָר לוֹ חַסְדִּי וּבְרִיתִי נֶאֱמֶנֶת לוֹ, וְשַׂמְתִּי לָעַד זַרְעוֹ וְכִסְאוֹ כִּימֵי שָׁמָיִם, וְחַסְדִּי לֹא אָפִיר מֵעִמּוֹ וְלֹא אֲשַׁקֵּר בֶּאֱמוּנָתִי, לֹא אֲחַלֵּל בְּרִיתִי וּמוֹצָא שְׂפָתַי לֹא אֲשַׁנֶּה, אַחַת נִשְׁבַּעְתִּי בְקָדְשִׁי אִם לְדָוִד אֲכַזֵּב, זַרְעוֹ לְעוֹלָם יִהְיֶה וְכִסְאוֹ כַשֶּׁמֶשׁ נֶגְדִּי, כְּיָרֵחַ יִכּוֹן עוֹלָם וְעֵד בַּשַּׁחַק נֶאֱמָן סֶלָה, וְאַתָּה זָנַחְתָּ וַתִּמְאָס הִתְעַבַּרְתָּ עִם מְשִׁיחֶךָ, נֵאַרְתָּה בְּרִית עַבְדֶּךָ חִלַּלְתָּ לָאָרֶץ נִזְרוֹ, פָּרַצְתָּ כָל גְּדֵרֹתָיו שַׂמְתָּ מִבְצָרָיו מְחִתָּה, שַׁסֻּהוּ כָּל עֹבְרֵי דָרֶךְ הָיָה חֶרְפָּה לִשְׁכֵנָיו, הֲרִימוֹתָ יְמִין צָרָיו הִשְׂמַחְתָּ כָּל אוֹיְבָיו, אַף תָּשִׁיב צוּר חַרְבּוֹ וְלֹא הֲקֵמֹתוֹ בַּמִּלְחָמָה, עַד מָה ה’ תִּסָּתֵר לָנֶצַח תִּבְעַר כְּמוֹ אֵשׁ חֲמָתֶךָ, אַיֵּה חֲסָדֶיךָ הָרִאשֹׁנִים אֲדֹנָ-י נִשְׁבַּעְתָּ לְדָוִד בֶּאֱמוּנָתֶךָ, זְכֹר אֲדֹנָ-י חֶרְפַּת עֲבָדֶיךָ שְׂאֵתִי בְחֵיקִי כָּל רַבִּים עַמִּים, אֲשֶׁר חֵרְפוּ אוֹיְבֶיךָ ה’ אֲשֶׁר חֵרְפוּ עִקְּבוֹת מְשִׁיחֶךָ”. וְיִתְקַיְמוּ בָּנוּ הַפְּסוּקִים “כִּי הִנֵּה אֹיְבֶיךָ ה’ כִּי הִנֵּה אֹיְבֶיךָ יֹאבֵדוּ יִתְפָּרְדוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן, וַתָּרֶם כִּרְאֵים קַרְנִי בַּלֹּתִי בְּשֶׁמֶן רַעֲנָן, וַתַּבֵּט עֵינִי בְּשׁוּרָי בַּקָּמִים עָלַי מְרֵעִים תִּשְׁמַעְנָה אָזְנָי, צַדִּיק כַּתָּמָר יִפְרָח כְּאֶרֶז בַּלְּבָנוֹן יִשְׂגֶּה, שְׁתוּלִים בְּבֵית ה’ בְּחַצְרוֹת אֱלֹקֵינוּ יַפְרִיחוּ, עוֹד יְנוּבוּן בְּשֵׂיבָה דְּשֵׁנִים וְרַעֲנַנִּים יִהְיוּ, לְהַגִּיד כִּי יָשָׁר ה’ צוּרִי וְלֹא עַוְלָתָה בּוֹ”:

    גם תלמידו של הגר”א ברלנד, הרב שלום ארוש שליט”א – ראש מוסדות ‘חוט של חסד’, הוציא היום (ד) את כל תלמידיו לשש שעות רצופות של התבודדות ותפילה רק על עם ישראל ביער סביב קברו של דן בן יעקב הסמוך לבית שמש.