היועץ האסטרטגי: זה הפתרון היחיד שגוש הימין יצליח לקבל 61 מנדטים

היועץ האסטרטגי רוני רימון שהפתרון היחיד שגוש הימין יצליח לייצר 61 מנדטים, הוא רק בריצה משולשת של מפלגות הימין • "נתניהו חושש שאחת המפלגות לא תעבור את אחוז החסימה, אבל כשאתה רוצה להגיע ל-61, עליך גם לקחת סיכון"
אריה ריבקינד
ט"ו טבת התש"פ / 11.01.2020 23:31

היועץ האסטרטגי רוני רימון אופטימי לגבי סיכויי גוש הימין להביא 61 – ולהקים קואליציה ללא אביגדור ליברמן.

בטור שכתב בעיתון ‘יום ליום’ טוען רימון, כי הפתרון היחיד שגוש הימין יצליח לייצר 61 מנדטים, הוא רק בריצה משולשת של מפלגות הימין.

כמובן שיש בכך הימור רב, טוען רימון, אבל גם סיכוי – והוא מסביר: “ראש הממשלה בנימין נתניהו שואף לאיחוד בין כל המפלגות שמימין לליכוד. הוא חושש שאם לא כך יהיה – אחת המפלגות לא תעבור את אחוז החסימה, ואז גוש הימין יהיה בבעיה רצינית. הוא צודק. אבל כשאתה רוצה לנצח ולהגיע ל-61 ח”כים בגוש הימין, עליך גם לקחת סיכון”.

רימון מפרט: “אני מאמין שהבית היהודי שהתחבר לעוצמה יהודית של בן גביר יעבור את אחוז החסימה. לבן גביר ישנם כ-80 אלף חיילים נאמנים שיצביעו לו בכל מסגרת – והם גם באים להצביע באחוזים גבוהים. או-אז יש מצב שהליכוד, אם ישכיל להעלות את אחוז ההצבעה הנמוך לרוב בקרב תומכיו, יביא כ-33-34 מנדטים, הבית היהודי ועוצמה יהודית 5 מנדטים, הימין החדש בראשות בנט ושקד 7 מנדטים, והמפלגות החרדיות 16. סך הכל 61-62 מנדטים”.

האם זה בטוח? רימון מודה שלא. האם זה אפשרי? לדעתו כן.

“אם אני צריך לייעץ לימין – הייתי מהמר על הריצה בשלושה ראשים. צריך להבין שאם הימין רץ רק בשני ראשים – יהיו אנשים בימין שמחד סולדים מהתנהלות נתניהו ומנגד אינם מוכנים להצביע לבן גביר. אנשים אלה – במקרה הטוב יישארו בבית ובמקרה הרע יצביעו לגנץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות