דיווחים בעזה: אחד מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס חוסל

האם חוסל מוחמד סינוואר, מראשי עז א-דין אל-קסאם ומפקד אזור חאן יונס? דיווחים מעזה טוענים שכן • היה מעורב בחטיפת שליט • חוסלו 4 מפקדי שטח בכירים בג'יהאד האסלאמי
שלומי צור
כ"ה תמוז התשע"ד / 23.07.2014 20:40

האם מוחמד סינוואר חוסל? אנשים העוקבים אחר המתרחש ברצועת עזה, דיווחו היום בחשבונות הפייסבוק והטוויטר שלהם, כי לכאורה צה”ל חיסל את אחד מבכירי עז א-דין אלקסאם, הזרוע הצבאית של חמאס.

המדובר הוא, במוחמד סינוואר, הנחשב למפקד אזור חאן יונס. הוא היה ממובילי החטיפה של גלעד שליט ואף החזיק בו תקופה מסוימת. יחיא סינוואר, אחיו של מוחמד סינוואר, נחשב אף הוא לאחד מראשי הזרוע המדינית של חמאס.

באחד מחשבונות הטוויטר  אף הופיעה תמונה לכאורה של גופתו של סינוואר. בחשבונות נוספים, הופיעו דברי אבל על מותו בהפצצת בית בחאן יונס.

אולם, לפי שעה, אין כל אישור רשמי לדיווח הזה, ולא ברורה מידת מהימנותו.

אבל לא רק אנשי חמאס מעניינים את כוחות הביטחון. במהלך מבצע צוק איתן, נפגעו גם מפקדי שטח בכירים בארגון הג’יהאד האסלאמי הפלסטיני.

הפוקוס, בעיקר התקשורתי, ממוקד במחבלי החמאס, אך ברצועת עזה קיימים ארגוני טרור נוספים. הגדול שבהם, אחרי חמאס, הוא הג’יהאד האסלאמי הפלסטיני, זרוע של הג’יהאד העולמי.

בפעילות משותפת של צה”ל ושב”כ, נפגעו במהלך ימי הלחימה האחרונים, כמה ממפקדי השטח הבולטים בארגון. מדובר במחבלים, שעמדו לאורך השנים מאחורי פיגועים רבים לעבר כוחות צה”ל, בעיקר בגזרת הוברס. גם במהלך ימי המבצע זוהתה פעילות טרור מצידם, עד שנפגעו.

המפקדים הם:

אכרם צאלח מחמד שאער – פעיל צבאי בכיר בגי’האד  האסלאמי פלסטיני. אחראי הפעילות הצבאית של הארגון במרחב חאן-יונס. מתוקף תפקידו עמד, לאורך השנים, מאחורי ביצוע פיגועים כנגד כוחות צה”ל בגזרת הוברס וכן אחראי על ביצוע ירי רקטי משטח חטיבת חאן-יונס לעבר ישראל, גם במהלך ימי הלחימה.

מחמוד עווד עלי זיאדה,  תושב ג’בליה, מפקד גדוד בחטיבת צפון הרצועה של הארגון.

שעבאן חאלד שעבאן דחדוח,  תושב העיר עזה,  מפקד גדוד בחטיבת העיר עזה של הארגון.

סעיד מחמד נצר אבו מעמר – תושב רפיח, מפקד גדוד בחטיבת רפיח של הארגון.

יצוין כי בשב”כ מגדירים את ארבעת המחבלים האלה “פגועים”, מונח שפירושו שהמחבלים נהרגו או נפצעו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות