הקורבן ה-17: התינוק החרדי מרמות נפטר מסיבוך של מחלת השפעת

התינוק הובא לבית החולים הדסה הר הצופים לאחר שכבר נפטר בביתו: הבוקר נקבע שסיבת המוות היא שפעת • בבתי החולים אושפזו במצב קשה 167 בני אדם - 44 מתוכם ילדים
תמי גיל
ו' טבת התש"פ / 03.01.2020 10:36

השפעת ממשיכה לקטול: בית החולים הדסה הר הצופים בירושלים דיווח הבוקר (שישי) כי סיבת מותו של התינוק אבישי אריאל ז”ל בן השנה, בן למשפחה חרדית מרמות, שנפטר ביום שני בביתו – היא סיבוך של מחלת השפעת.

בהודעת הדסה הר הצופים נאמר: “תינוק כבן שנה פונה לבית החולים ביום שני כשהוא ללא רוח חיים וצוות הרופאים קבע את מותו. מתוצאות הבדיקות שבוצעו על ידי צוות בית החולים עולה כעת, כי התינוק נפטר בביתו ככל הנראה מסיבוך של מחלת השפעת. התינוק ומשפחתו לא חוסנו. המידע נמסר להורים ולמשרד הבריאות”.

הפעוט איבד ביום שני אחר הצהרים את הכרתו בביתו בשכונת רמות בירושלים. הפעוט, שלא חש בטוב בימים האחרונים, לא התעורר משנתו.

נחום ברנשטיין, חובש באיחוד הצלה, סיפר: “לדברי בני המשפחה הפעוט לא התעורר משנתו לאחר שלא חש בטוב בימים האחרונים. בסיוע פרמדיק מתנדב באיחוד הצלה ביצענו בו פעולות החייאה אך בסיומן למרבה הצער נקבע מותו”.

ביום שני  הודיעו מבית החולים הדסה הר הצופים  כי הבדיקות שנערכו לפעוט מעלות שהסיבות למוות אינן קשורות למחלת השפעת – אולם הבוקר, כאמור, שינה בית החולים את הערכתו.

משרד הבריאות דיווח כי 17 ישראלים מתו עד כה כתוצאה מהמחלה בחורף 2019-2020.

בבתי החולים ברחבי הארץ אושפזו במצב קשה עד כה כ-167 בני אדם, 44 מתוכם ילדים עד גיל 14. מרבית החולים הקשים סבלו ממחלות רקע לפני שנדבקו במחלה.

מבין 17 המתים מהמחלה – אדם אחד היה מחוסן ממנה והשאר לא.

מתוך 167 שאושפזו במצב קשה – רק חמישה היו מחוסנים מפני המחלה. שבע מבין החולים הקשים הן נשים בהריון. לשם השוואה, בשלוש השנים האחרונות לא היו נשים בהריון במצב קשה בשלב זה של העונה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות